PureRetro: gry z Nintendo NES, Famicom i Pegasus z widokiem 3D
Wśród różnorodnych projektów skupionych wokół emulacji klasycznych konsol do gier i komputerów - 3DNes na swój sposób jest wyjątkowy. Może nie jest to narzędzie idealne do odkrywania zalet gier sprzed kilkudziesięciu lat, ma jednak jeden niezaprzeczalny atut, wyróżniający 3DNes: po raz pierwszy da się obejrzeć te same gry z zupełnie innej perspektywy. Dodatkowy trzeci wymiar, a właściwie wrażenie rzutu izometrycznego, sprawnie udającego trójwymiarową grafikę umożliwi spojrzenie na klasyki (czyli takie tytuły jak: Legend of Zelda, Super Mario Bros., Contra, Castlevania, Megaman) z nieco innego punktu widzenia. Nareszcie płaskie pejzaże, dwuwymiarowi bohaterowie oraz elementy wystroju otoczenia nabiorą głębi.
Nie wszystkie klasyczne gry po latach wyglądają równie dobrze, jak we wspomnieniach. Warto dodać im nieco głębi, korzystając z zalet 3DNes V2.
Emulator 3DNes dostępny w wersji V2 umożliwi błyskawiczne przełożenie miniaturowych światów stworzonych w elektronicznych trzewiach NES-a na grę w nieco bardziej atrakcyjnej formie. Owszem, duże piksele wciąż będą razić w oczy, ale już sama rozgrywka, w przestrzeni złożonej z platform i wychodzących z ekrany stworzeń, nabiera zupełnie nowych barw. Emulator 3DNes udostępniany jest wraz z kilkoma gotowymi schematami 3D dla gier 3-D Battles Of World Runner, Circus Charlie, Legend of Zelda i Super Mario Bros. Pliki konfiguracyjne zostały umieszczone w podkatalogu 3dn, aby zostały odczytane przez emulatora – nazwy plików z grami z NES-a muszą odpowiadać tym z rozszerzeniami 3DN. Uwaga, dotychczasowe ustawienia, przeznaczone dla wcześniejszej wersji emulatora V1 nie zadziałają z nową edycją 3DNesa.
PureRetro: Historia Pegasusa, pirackiej wersji Nintendo NES
Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie by samodzielnie przedefiniować poszczególne elementy pseudotrójwymiarowego wystroju gier, bądź skorzystać z gotowych, predefiniowanych schematów opracowanych przez innych użytkowników 3DNes. Gry dla NES-a musimy zdobyć we własnym zakresie. Dla posiadaczy gogli VR przewidziano opcję rozgrywki w wirtualnej rzeczywistości, to jednak elementy edycji Pro emulatora, zarezerwowane dla osób, które zdecydują się dokonać rejestracji aplikacji, płacąc 10 dolarów. Na stronie producenta 3DNes udostępniono m.in. poradniki wideo, objaśniające proces przekładania dwuwymiarowych platformówek na ich trójwymiarowe odpowiedniki. Co dalej? Czy po przełożeniu gier z NES-a na widok 3D ktoś odważy się na podobny zabieg w przypadku gier z automatów? A może czas już dodać więcej głębi do gier z C64 i Amigi? Tylko kto jest na tyle zdolny, by odmienić piksele?