Prawo do bycia zapomnianym poza granicami Unii Europejskiej?
Kilka miesięcy temu ruszył internetowy projekt związany z europejskim prawem do bycia zapomnianym - w pierwszej chwili osoby niezorientowane w temacie nie wiedzą dokładnie o co chodzi, a już na pewno nie kojarzą wymogu Unii Europejskiej z największą wyszukiwarką internetową. W telegraficznym skrócie chodzi o to, że każdy obywatel państwa należącego do UE ma prawo zgłosić swoje niezadowolenie z odnośnika znajdującego się w Google, dzięki czemu pracownicy tejże korporacji mogą zweryfikować zażalenie z obowiązującym prawem i albo usunąć link z wyników wyszukiwania, albo pozostawić go w obecnym miejscu.
Unia Europejska to za mało? Google może zostać zmuszone do globalnego usuwania odnośników.
Użytkownicy zgłaszają różne sprawy - począwszy od obraźliwych wypowiedzi zaindeksowanych przez Google, a skończywszy na wynikach prowadzących do stron informujących o aferach finansowych i tym podobnych. Większość otrzymywanych wniosków jest oczywiście odrzucana, ale procent usuniętych odnośników nie jest wcale mały i w październiku wynosił 41,8%. Po kilku miesiącach działania programu na terenie Unii Europejskiej zaczynają pojawiać się pierwsze głosy, jakoby prawo do bycia zapomnianym miało zostać rozszerzone o kolejne państwa nienależące do europejskiej wspólnoty.
Z taką propozycją wyszła Francja, która nie jest zadowolona z "regionalnego" usuwania linków dostępnych później na terenie innych kontynentów. Google ma ponoć płacić dzienną karę wynoszącą 1000 euro za każdy odnośnik znajdujący się w wynikach wyszukiwania poza Unią Europejską, o ile oczywiście wniosek o jego usunięcie został pozytywnie rozpatrzony. Google podobno zastanawia się nad podstawą rozszerzenia "prawa do bycia zapomnianym" poza teren UE - korporacja jednocześnie twierdzi, że spełnia swój obowiązek i respektuje europejskie prawo w stu procentach. Na razie nie wiadomo czy usuwanie odnośników obejmie globalne wyniki wyszukiwania.
Źródło: KitGuru
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57