Pełne artykuły znanych wydawnictw w serwisie Facebook?
Wiele osób nie wyobraża sobie życia bez dostępu do Facebooka i w razie awarii pewna część użytkowników może stracić kontakt ze swoimi znajomymi. Dziś Facebook jest praktycznie filarem naszego internetowego życia, w którym możemy dzielić się zdjęciami, naszymi pomysłami, przeżyciami, czy też rozterkami dnia codziennego. W dodatku umożliwia on kontaktowanie się z naszymi znajomymi nawet przy użyciu urządzenia mobilnego. Nic zatem dziwnego, że jest to największa sieć społecznościowa i nawet firma Google nie była w stanie jej pokonać swoimi rozwiązaniami. Jak zapewne wiecie, w tej sieci znajdują się również wydawnictwa, które mogą na swojej tablicy wstawiać linki do artykułów znajdujących się na macierzystych stronach.
Niestety, po kliknięciu na link użytkownik jest przenoszony do innej witryny, a to nie podoba się już właścicielom tej sieci. Mark Zuckerberg, który jest ojcem platformy wpadł na pomysł, aby artykuły w serwisie Facebook były umieszczane nie w formie linku, ale bezpośrednio w nim wraz ze wszystkimi obrazkami, czy też innymi materiałami. Dzięki temu użytkownicy serwisu mogliby przeczytać interesującą notkę bez konieczności opuszczania witryny na której się znajdują.
Materiały naukowe bezpośrednio na "fejsie"? Ciężko sobie to wyobrazić.
Oczywiście, takie decyzje wiążą się również z pieniędzmi, gdyż wydawcy w serwisie społecznościowym nie umieszczaliby swoich treści za darmo – w zamian Facebook miałby się dzielić swoimi zyskami, które w głównej mierze pochodzą z reklam. Czy wielkie serwisy pójdą na taki układ? Aktualnie prowadzone są rozmowy z BuzzFeed, New York Times, National Geographic oraz The Huffington Post, jednak na obecną chwile żadne szczegóły nie są znane.
Źródło: Engadget
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57