Prezentacja możliwości silnika Frostbite 3
Bardzo często przy okazji debiutów nowych gier mówi się o silnikach, na jakich dane tytuły są lub będą oparte. Czym jest tak naprawdę siła napędowa każdej nowości? Silnik to nic innego jak główna część kodu gry komputerowej. W jego wnętrzu mogą być zaimplementowane moduły grafiki, wejścia sztucznej inteligencji, wykrywania kolizji, jak również moduły sieciowe. Wszystko to jest umieszczone w kodzie, aby jak najlepiej oddać interakcję przedmiotów i postaci w danym tytule. Silnik fizyki bezpośrednio pracuje wraz z silnikiem graficznym, który znowu jest odpowiedzialny za skomplikowane obliczenia matematyczne - wynikiem działań jest bardzo realistyczna grafika. Dawniej każda gra posiadała swój własny silnik, jaki występował zazwyczaj tylko w danym tytule. Teraz wspomniane elementy często tworzone są jako uniwersalne, aby po małych przeróbkach nadawały się każdego rodzaju gier.
Jest to w pewien sposób szansa dla małych produkcji, które nie mogą sobie pozwolić na stworzenie własnego źródła od podstaw. W jaki sposób tworzone jest takie oprogramowanie? Jakie zespoły nad nim pracują? Studio DICE postanowiło uchylić rąbka tajemnicy ze swojego studia deweloperskiego i opowiedzieć coś o swoim najnowszym silniku Frostbite 3.
Źródło: IGN
Powiązane publikacje

Nowość w aplikacji Telefon od Google pozwala tworzyć spersonalizowane wizytówki dla kontaktów. Jak z niej skorzystać?
35
Xiaomi zapowiada HyperOS 3.0 oparty na systemie Android 16. Widać sporo podobieństw do iOS
44
CachyOS - dystrybucja Linuksa stała się lepszą opcją dla graczy i nie tylko. Aktualizacja jest związana z DLSS, XeSS, FSR 4 i NTSync
56
Wiadomości Google pozwolą sprawdzić, czy RCS-y trafiają tylko do właściwej osoby. Nadchodzi nowa metoda weryfikacji kluczy
31