Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Prezentacja możliwości silnika Frostbite 3

Morfeusz888 | 25-06-2013 12:29 |

Bardzo często przy okazji debiutów nowych gier mówi się o silnikach, na jakich dane tytuły są lub będą oparte. Czym jest tak naprawdę siła napędowa każdej nowości? Silnik to nic innego jak główna część kodu gry komputerowej. W jego wnętrzu mogą być zaimplementowane moduły grafiki, wejścia sztucznej inteligencji, wykrywania kolizji, jak również moduły sieciowe. Wszystko to jest umieszczone w kodzie, aby jak najlepiej oddać interakcję przedmiotów i postaci w danym tytule. Silnik fizyki bezpośrednio pracuje wraz z silnikiem graficznym, który znowu jest odpowiedzialny za skomplikowane obliczenia matematyczne - wynikiem działań jest bardzo realistyczna grafika. Dawniej każda gra posiadała swój własny silnik, jaki występował zazwyczaj tylko w danym tytule. Teraz wspomniane elementy często tworzone są jako uniwersalne, aby po małych przeróbkach nadawały się każdego rodzaju gier.

Jest to w pewien sposób szansa dla małych produkcji, które nie mogą sobie pozwolić na stworzenie własnego źródła od podstaw. W jaki sposób tworzone jest takie oprogramowanie? Jakie zespoły nad nim pracują? Studio DICE postanowiło uchylić rąbka tajemnicy ze swojego studia deweloperskiego i opowiedzieć coś o swoim najnowszym silniku Frostbite 3.

Źródło: IGN

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 14

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.