Microsoft ma problemy ze Skype w Unii Europejskiej
Każda firma oczekuje, że produkty oraz technologie jej autorstwa będą prawnie chronione, zaś jedną z form takiej ochrony jest rejestracja loga i nazwy, Niestety Microsoft, podobnie jak Google, zaczyna chyba odczuwać pewien dyskomfort na obszarze Unii Europejskiej, ponieważ sąd zdecydował iż marka Skype należąca do giganta z Richmond nie może zostać tutaj zarejestrowana. Zanim jednak zrozumiemy sedno problemu cofnijmy się trochę w czasie. W latach 2004-2005 kiedy Skype był jeszcze samodzielną firmą, wystosowano prośbę do Urzędu ds. Harmonizacji Rynku Wewnętrznego w sprawie rejestracji loga i nazwy na terenie Unii Europejskiej. Do wyżej wymienionego urzędu wpłynęły wtedy dokumenty od British Sky Broadcasting Group (obecnie działającej jako Sky plc i Sky IP International) informujące o tym, że nazwa Skype jest bardzo podobna do Sky, która ochronę na terenie UE posiada od 2003 roku.
Od tego momentu rozpoczęła się analiza złożonych wniosków i dopiero w 2013 roku zapadła decyzja - nazwa oraz logo Skype nie mogą zostać zarejestrowane, ponieważ istnieje bardzo dużo podobieństw w zakresie fonetycznym i wizualnym w stosunku do Sky. Sprawę postanowiono przekazać dalej, tym razem do Sądu Unii Europejskiej i tutaj Microsoft (który wcześniej kupił firmę Skype) przegrywa, gdyż zdaniem organu nazwa marki jest w wymowie bardzo podoba do nazwy Sky i przez to nie może zostać zarejestrowana.
Każdy chroni swój biznes jak tylko może.
Firmę Sky będącą na co dzień brytyjskim nadawcą telewizyjnym mieliśmy już okazję poznać przy zamieszaniu z usługą OneDrive, która wcześniej nosiła nazwę SkyDrive - to właśnie ta firma zmusiła korporację Microsoft do zmiany nazwy swojego dysku w chmurze po tym, jak Brytyjki Sąd Najwyższy stwierdził, iż doszło do naruszenia znaku towarowego. Microsoft zapowiedział, że odwoła się od decyzji. Podobno tym razem żadna zmiana nazwy nie jest planowana, tak jak miało to miejsce w przypadku usługi SkyDrive.
Źródło: The Guardian / Europa.eu
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57