Logitech opracował wirtualną klawiaturę do gogli VR
Jak na razie trudno wyobrazić sobie wykorzystanie gogli VR do kilkugodzinnej pracy nad projektami i dokumentami. Niska rozdzielczość stanowi podstawową przeszkodę. Z drugiej strony wirtualna rzeczywistość daje nam szerokie pole do popisu, tak jak w Tilt Brush, gdzie jedynym ograniczeniem w malowaniu jest nasza wyobraźnia przestrzenna. Jednym z najczęściej spotykanych problemów z goglami jest to, że po ich nałożeniu na głowę trudno odnaleźć w rzeczywistej przestrzeni kontroler bez asysty kolegi. Firma Logitech proponuje autorskie rozwiązanie nazwane Logitech Bridge, które ma w zamyśle połączyć zalety pracy w wirtualnej rzeczywistości z wygodą posługiwania się mechaniczną klawiaturą Logitech G. Do kompletu potrzebne są jeszcze gogle VR oraz HTC Vive Tracker.
Zamknij oczy i odnajdź w pokoju klawiaturę - po założeniu gogli VR mamy do czynienia z podobnym problemem, gdy na przykład polujemy na pada...
Na blogu Vive do 16 listopada 2017 roku zbierane są aplikacje od developerów, którzy chcieliby wziąć udział w pilotażowym programie HTC i Logitecha. Do wzięcia czeka 50 zestawów klawiatur z HTC Vive Trackerem oraz oprogramowaniem. Niewątpliwie, z takim urządzeniem wklepywanie adresów w wirtualnej przeglądarce WWW, z goglami VR na nosie (zakrywającymi szczelnie oczy) stanie się łatwiejsze, zwłaszcza że technika bezwzrokowego i zarazem bezbłędnego pisania na klawiaturze, to sztuka jaką nie każdy potrafi opanować. Generalnie, Logitech Bridge rozwiązuje problem odwzorowania prawdziwej klawiatury w wirtualnej rzeczywistości.
Multikino VR by Samsung - pierwsze w Polsce kino VR
Patrząc nieco w przyszłość i obserwując partnerów Logitecha, którzy współpracują z producentem akcesorów przy projekcie Logitech Bridge, dostrzeżemy m.in. wypowiedzi Joela Penningtona z firmy Autodesk. W praktyce wirtualna reprezentacja klawiatury może okazać się więc bezcenna dla projektantów 3D, tym bardziej że Bridge jest zgodny ze wszystkimi aplikacjami publikowanymi w serwisie SteamVR. Dodatkowo, klawiatura może być przedstawiana w dowolnym opakowaniu, tj. skórki będzie można zmieniać, podobnie jak w niemal już zapomnianym Winampie. Problem w tym, że wirtualna klawiatura może zniknąć z VR, jeśli zapomnimy o naładowaniu baterii Vive Trackera...
Powiązane publikacje

ARM ma już 40 lat. Architektura, która zasila smartfony, serwery i roboty, trafiła do ponad 250 miliardów urządzeń
23
Anthropic chce zajrzeć do wnętrza AI. Czy do 2027 roku odkryjemy, jak naprawdę myślą modele językowe?
22
Firma Elona Muska xAI chce pozyskać 25 miliardów dolarów na budowę superkomputera Colossus 2 z milionem GPU NVIDIA
60
Nowatorski interfejs mózg-komputer od Georgia Tech może zmienić sposób, w jaki ludzie komunikują się z technologią i otoczeniem
4