Lenovo odkupuje dział komputerów od firmy Fujitsu
Jeden z największych producentów elektroniki na świecie - chińska firma Lenovo, poinformowała oficjalnie o przejęciu działu komputerów japońskiej korporacji Fujitsu. Głównym celem ma być zwiększenie sprzedaży gotowych zestawów komputerowych i ponownie stanie się numerem jeden w tym segmencie, który aktualnie okupowany jest przez amerykańską firmę HP. W ten sposób ma powstać tzw. "joint venture", czyli specjalny podmiot utworzony przez wspomniane dwie firmy (Lenovo oraz Fujitsu) z określonym celem nadrzędnym, którym jest ugruntowanie pozycji na rynku gotowych desktopów oraz prześcignięcie HP w ilości sprzedanych komputerów. Lenovo zdecydowało się na zakup 51% akcji w Fujitsu Client Computing Limited (FCCL).
Lenovo za 157 mln. dolarów wykupiło 51% akcji Fujitsu Client Computing Limited. Do roku 2020 wpłaci z kolei drugą część kwoty w wysokości od 22 do 112 milionów w zależności od kondycji spółki.
Lenovo w specjalnym oświadczeniu prasowym poinformowało o przejęciu działu komputerów w firmie Fujitsu. Znany producent notebooków oraz desktopów wykupił 51% akcji w Fujitsu Client Computing Limited i to właśnie pod tą nazwą będzie działała nowa spółka joint venture. Transakcja opiewa się na kwotę 157 mln. dolarów, z kolei do 2020 roku zostanie wpłacone od 22 do 112 mln. dolarów w zależności od kondycji spółki. Kolejne 5% udziałów w spółce otrzyma Development Bank of Japan, z kolei reszta udziałów będzie należała w dalszym ciągu do Fujitsu. W ten sposób przejęty zostanie wspomniany już dział komputerów, w skład którego wchodzą działy: projektowania (badania i rozwój), produkcji oraz sprzedaży. Dlaczego w ogóle zdecydowano się na taki krok? W trzecim kwartale tego roku HP sprzedało łącznie 15,3 mln gotowych zestawów komputerowych. Z kolei Lenovo sprzedało 14,5 mln desktopów. Chcąc powiększyć udziały w rynku, chińska marka wykupiła dział PC od Fujitsu.
Sprzedawane w ten sposób gotowe zestawy komputery w dalszym ciągu będą nosiły logo Fujitsu, a przynajmniej początkowo. Na razie nie ma bowiem informacji, jakoby Lenovo w pewnym momencie miało zrezygnować z dotychczasowego nazewnictwa i tym sposobem zastąpić go swoim własnym logo. Fujitsu przy tym będzie mogło w dalszym ciągu obsługiwać swoich klientów i jednocześnie dostarczać urządzenia na rynek konsumencki, przy okazji mając możliwość korzystania z zasobów Lenovo. Wszystko po to, aby ponownie stać się numerem jeden i wyprzedzić amerykańską firmę HP, która już od dłuższego czasu sprzedaje największą ilość gotowych desktopów. Cała transakcja ma zostać domknięta najpóźniej w pierwszym kwartale 2018 roku.