Oculus Quest 2 – Meta słucha społeczności i zapowiada narzędzia kontroli rodzicielskiej dla swoich gogli VR
Jeśli wykorzystujecie gogle VR do nawiązywania kontaktów z ludźmi z całego świata, z pewnością dostrzegliście już, jak spory potencjał tkwi w wirtualnej rzeczywistości. Wymiana doświadczeń czy przemyśleń z osobami z innych krajów i kultur to bezsprzecznie świetna sprawa, jednak nigdy do końca nie wiemy, czy "po drugiej stronie łącza" znajduje się osoba pełnoletnia czy też nie. Abstrahując już od naprawdę małych dzieci, które pojawiają się w metaświatach nie odzywając się wcale, przez co nie możemy stwierdzić, czy naszym "dorosłym" rozmowom przysłuchują się wyłącznie osoby 18+ czy też nie. Użytkownicy gogli Meta Quest 2 długo czekali, aż deweloper zajmie się tą kwestią. I w końcu się zajął.
Meta zapowiada że wiosną tego roku, na goglach Meta Quest pojawią się narzędzia do kontroli rodzicielskiej. Społeczność prosiła o to od dawna.
Test HP Reverb G2 – sprawdzamy gogle VR uchodzące za najlepsze i najbardziej opłacalne. Czy pochwały są zasłużone?
Wśród bywalców vr-owych metaświatów często odbywają się rozmowy, w których użytkownicy zastanawiają się, dlaczego tak popularne gogle jak Oculus Quest 2 (dziś już Meta Quest) nie proponują narzędzi do kontroli rodzicielskiej. Rozmowy takie wynikają często w efekcie pojawiania się w wirtualnych pokojach dzieci, które z pewnością nie mają 13 lat (Meta wymaga tego wieku "na papierze" do korzystania z gogli). Z doświadczenia wiem, że w rozmowach tych, dorośli użytkownicy gogli VR zastanawiali się wspólnie "gdzie są rodzice" i "czy aby na pewno wiedzą, co ich pociechy robią w VRze?"
Sony PlayStation VR2 zaprezentowane w pełnej krasie - firma pokazuje nie tylko kontrolery Sense, ale także główny headset
Okazuje się, że już niebawem ci rodzice będą mogli (o ile będą chcieli) dowiedzieć się, z jakich aplikacji na goglach VR korzysta ich dziecko. Taka funkcja pojawi się w smartfonowej aplikacji Oculus późną wiosną tego roku. Co więcej, poprzez tę apkę rodzice będą mogli zobaczyć, jakie gry / aplikacje są ściągane przez dzieci i np. zablokować możliwość pobrania wybranego tytułu. Zobaczymy też, ile czasu młodzi "wirtualni podróżnicy" spędzają na przebywaniu w VR.
Kupiłeś gogle VR i nie wiesz co dalej? Oto kilka pomysłów na to, co porabiać w wirtualnej rzeczywistości
Mniej więcej w tym samym czasie Meta będzie blokowała gry i aplikacje tym osobom, które nie spełniają ich wiekowych wymogów. Rodzic będzie mógł jednak samodzielnie zdecydować, czy chce swojemu dziecku taką produkcję odblokować. Najszybciej, bo jeszcze w kwietniu, pojawi się zaś możliwość blokowania wybranych produkcji dzięki ustawieniu wzoru odblokowywania. Na ten moment w taki właśnie sposób można "zahasłować" wyłącznie cały zestaw VR.
Powiązane publikacje

Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32
DOOM: The Dark Ages - oto Cosmic Realm. Prezentacja przeciwników i świata nawiązującego do twórczości H.P. Lovecrafta
5