Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Klienci banku PKO BP ponownie narażeni na ataki phishingowe

Morfeusz888 | 02-07-2014 19:35 |

Tegoroczne wakacje nie rozpoczynają się zbyt sympatycznie dla wielbicieli dobrej pogody, jednak wiele osób i tak przygotowuje się na swój upragniony wyjazd. Wybieramy najlepszą ofertę biura podróży zgodną z naszym niedawnym stanem konta, logujemy się na nasze konto bankowe aby wykonać odpowiedni przelew i naszym oczom ukazuje się... okrągłe zero. Nikt z nas nie chciałby znaleźć się w takiej sytuacji. Bankowość internetowa w wielu aspektach życia pomaga nam zarządzać swoim domowym budżetem, jednak bardzo wiele cyberprzestępców chce, aby nasze pieniądze wpłynęły na ich konto bankowe. Czy jest to możliwe? Oczywiście, że to zadanie jest do wykonania, jednak pełna odpowiedzialność spoczywa na naszych rękach.

Cyberprzestępcy bardzo często wykorzystuję phishing do nakłonienia nas do zalogowania się na specjalnej stronie łudząco podobnej do witryny internetowej macierzystego banku i to my musimy się upewnić, że aktualnie wyświetlana strona jest tą prawidłową. Aktualnie cyberprzestępcy na celownik wybrali sobie ponownie klientów banku PKO BP.

Oszuści przy pomocy poczty elektronicznej wysyłają wiadomość e-mail z treści której możemy się dowiedzieć, że na naszym koncie bankowym posiadamy jedną nieprzeczytaną wiadomość. Po kliknięciu w link zostaniemy przekierowani na witrynę, która wygląda praktycznie tak samo jak główna strona banku. Cyberprzestępcy zdecydowali się nawet zamieścić informację, aby uważać na fałszywe wiadomości e-mail. Różnice są tylko dwie – inna nazwa domeny oraz podrobiona strona nie posiada szyfrowania (kłódka obok nazwy adresu w przeglądarce). Uczulamy wszystkich, aby w razie otrzymania wiadomości e-mail, które zachęcałyby nas do zalogowania się na nasze konto bankowe przy pomocy odpowiedniego linku powinna zaświecić się ostrzegawcza lampka. Żaden bank nie prosi swoich klientów o zalogowanie się na swoje konto, szczególnie przy użyciu poczty elektronicznej. Należy na takie sytuacje bardzo uważać.

Fałszywa strona

Prawdziwa strona

Źródło: ESET

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 9

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.