Roccat Skeltr - klawiatura dla PC i urządzeń mobilnych
To kolejny raz, kiedy otrzymujesz SMS-a od swojej dziewczyny podczas toczenia zażartej rozgrywki online. Siłą rzeczy odpisujesz, bo zacznie podejrzewać, że ją ignorujesz, a nie wypada kłamać, że właśnie jesteś śmiertelnie zajęty. Chwytasz za smartfona, wstukujesz swoje, po czym wracasz do gry... tylko, by zorientować się, że twój zespół zostawił cię daleko w tyle / ktoś podebrał twój rzadki drop i właśnie się z ciebie śmieje na czacie / wstaw tu dowolny inny godny filmu katastroficznego scenariusz. Znajome? Dla mnie niestety bardzo. Zwłaszcza, gdy komunikacja odbywa się po Facebooku, bo wtedy muszę zdezaktywować okno gry, co często czyni mnie ślepym i głuchym na przebieg rozgrywki. Pomoc jednak nadciąga i jest nią klawiatura, która bardzo lub integrować się z twoim smartfonem i tabletem - zapowiadany od Gamescomu 2014 Roccat Skeltr.
Roccat Skeltr silnie opiera się na współpracy ze smartfonem lub tabletem. Dostępne będą 3 warianty kolorystyczne - biała, grafitowa oraz czarna. Premiera 1 września 2016.
Pamiętacie model G15 Logitecha? Wyposażona była w elektroniczny wyświetlacz, który zapoczątkował nieśmiały trend na wykorzystywanie klawiatury również jako urządzenie wyjścia. Wielu graczy narzekało jednak na wątpliwą funkcjonalność tego gadżetu, grzebiąc pomysł na dobre. Po latach stopniowo powraca, jednak pod postacią aplikacji na urządzenia mobilne, pozwalając im na integrację z grami. Projektanci Roccata poszli o krok dalej i zaimplementowali w modelu Skeltr sposób na współpracę aplikacji na PC, klawiatury, smartfona i zestawu słuchawkowego. Power-Grid, bo o nim tu mowa, nie należy do najlepiej napisanych aplikacji z uwagi na liczne bugi, jednakże wprowadzenie klawiatury Skeltr może zwiastować poświęcenie przez programistów większej uwagi temu oprogramowaniu. A jest na co czekać - prezentowany gadżet będzie w stanie już nie tylko wyświetlać powiadomienia, monitorować podzespoły, regulować źródła dźwięku i pomagać w obsłudze gier za pomocą tableta lub smartfona, ale teraz także odbierać połączenia komórkowe, wybrać urządzenie mobilne jako źródło dźwięku i wpisywać na nim tekst przy pomocy Roccat Skeltr. Żegnajcie, SMS-y pisane palcem po ekranie!
Poza powyższymi nowinkami, Skeltr posiada jeszcze kilka asów w rękawie. Gdybyście jeszcze się nie domyślili, zaopatrzony jest w porty audio i jedno USB 2.0. Poniższy zrzut ekranu wskazuje również na to, że otrzyma 2 złącza zasilające. Miły i wygodny dodatek stanowi także łączność Bluetooth 3.0, pozwalająca na podłączenie urządzenia mobilnego bez użycia jakiegokolwiek przewodu. Samo korytko, w którym spoczywać mają smartfony i tablety, wygląda na niezbyt stabilne i mam wątpliwości, czy zapewnia odpowiednią stabilność. Jeśli wykorzystano ten sam materiał, co w myszce Kova 2016, będziemy mieć do czynienia z gładkim lekko gumowym plastikiem, który dość łatwo się czyści, ale potrafi się też nieźle ubrudzić. Dostępne będą 3 warianty kolorystyczne - biała, grafitowa oraz czarna. Skeltr otrzyma 3-strefowe podświetlenie RGB, na które składają się 2 diody po obu bokach klawiatury oraz sama strefa klawiszowa. Nie wiemy jednak, czy każdy przycisk otrzyma indywidualną luminację. Utrzymaną w bliźniaczej kolorystyce podpórkę pod nadgarstki będziemy mogli odłączyć od konstrukcji. Sugerowana cena detaliczna nie jest jeszcze zmiana, ale data premiery już tak - 1 września 2016.
Powiązane publikacje

Razer Pro Click V2 Vertical Edition - pierwsza pionowa myszka w historii marki debiutuje wraz z tańszym bratem
15
8BitDo Retro R8 Mouse - N Edition - myszka, która oferuje styl konsoli NES, sensor PixArt PAW 3395 oraz stację ładującą
14
Rodzina myszek Endorfy LIV powiększyła się o nowe modele. Bardzo lekkie konstrukcje, dwa rodzaje sensorów i dodatki w zestawie
25
Myszki dla graczy HATOR Quasar 3 już w sprzedaży. Flagowy model oferuje sensor PixArt PAW 3950 i odświeżanie do 8000 Hz
6