NVIDIA: GeForce RTX 2070 to minimum do obsługi ray tracingu
Karty graficzne GeForce z procesorami opartymi na architekturze Turing wciąż przed nami, choć czekania nie zostało już zbyt wiele. Recenzje pierwszych kart nowej serii mają pojawić się 27 września. Także w naszej redakcji już swoje wdzięki prezentuje GeForce RTX 2080. Wiemy już, że o ile plany nie zmienią się, to w tym roku na rynek wejdą trzy modele - GeForce RTX 2080 Ti, RTX 2080 oraz RTX 2070. Na pozostałą dwójkę, a więc karty 2060 i 2050, poczekać będzie trzeba najprawdopodobniej do przyszłego roku. Ostatnie dwie przedstawiłem z użyciem samych liczb nie bez powodu. Nvidia potwierdziła bowiem, że GeForce RTX 2070 to będzie karta minimum do realnego korzystania z ray tracingu w grach.
Wciąż nie wiadomo, jak Nvidia nazwie karty ze średniego segmentu cenowego. Na ray tracing mogą się w praktyce nie łapać.
Metro Exodus z NVIDIA RTX - Ray tracing wchodzi do gry
Tom Petersen z Nvidii ujawnił, że bez karty RTX 2070 gracze nie powinni liczyć na ray tracing w czasie rzeczywistym. Dodał, że minimum dla efektywnego ray tracingu to 5 mld Gr/s (giga rays/s). Z jego słów można wywnioskować, że najmocniejsza forma procesora z architekturą Pascal jest w stanie wyciągnąć tylko 1 mld Gr/s. Mające pojawić się niebawem karty GeForce RTX 2070 mają zaoferować moc na poziomie 6 Gr/s, a więc trochę ponad absolutnym minimum. Dla porównania GeForce RTX 2080 ma osiągać 8 Gr/s, a karta GeForce RTX 2080 Ti 10 Gr/s, a więc wartość dwukrotnie większą niż minimum.
NVIDIA GeForce RTX 2070, 2080 i 2080 Ti - Architektura i specyfikacja
Wracamy teraz do numerów 2060 i 2050. Obecnie wydaje się, że oba modele mogą nie zmieścić się w określonym przez Petersena minimum 5 Gr/s. To pozwala zastanowić się, czy karty te będą przez Nvidię przedstawiane jako GeForce'y RTX, czy może GeForce'y GTX. Z jednej strony firma mogłaby postawić na RTX i pomimo zbyt słabej mocy obliczeniowej kusić konsumentów hasłem ray tracing. Z drugiej natomiast zastosowanie nazwy GTX mogłoby wyraźnie oddzielić segment high-end od mid-endu lub, jak kto woli, mainstreamu. Teoretycznie istnieje możliwość wciągnięcia modelu 2060 do "klanu" RTX, ale Nvidia musiałaby zastosować w nim procesor TU106, stosowany też w kartach RTX 2070, no i trochę go okroić tak, aby uzyskać mniej więcej 30 rdzeni RT, co powinno dać około 5 Gr/s. Sęk w tym, że to wciąż byłby duży GPU z rdzeniem o powierzchni 445 mm2, a to podniosłoby cenę modelu "RTX 2060", tak więc na chwilę obecną to tylko luźna teoria.
W co zagramy przy 60 klatkach z aktywną technologią Ray Tracing?
Powiązane publikacje

Thermal Grizzly WireView Pro II - premiera zintegrowanego zestawu czujników i miernika mocy dla zabezpieczenia złącz 12V-2x6
60
Samsung przygotowuje masową produkcję pamięci HBM4, GDDR7 i DDR5 nowej generacji oraz stabilną produkcję w litografii GAA 2 nm
5
AMD potwierdza: karty graficzne Radeon RX 5000 i RX 6000 nie otrzymają już nowych funkcji i optymalizacji gier
226
INNO3D GeForce RTX 5060 Low Profile - niewielka karta graficzna o bardzo minimalistycznym designie
23







![NVIDIA: GeForce RTX 2070 to minimum do obsługi ray tracingu [3]](https://www.purepc.pl/image/news/2018/09/19_nvidia_geforce_rtx_2070_to_minimum_do_obslugi_ray_tracingu_2.jpg)
![NVIDIA: GeForce RTX 2070 to minimum do obsługi ray tracingu [1]](https://www.purepc.pl/image/news/2018/09/19_nvidia_geforce_rtx_2070_to_minimum_do_obslugi_ray_tracingu_0.png)
![NVIDIA: GeForce RTX 2070 to minimum do obsługi ray tracingu [4]](https://www.purepc.pl/image/news/2018/09/19_nvidia_geforce_rtx_2070_to_minimum_do_obslugi_ray_tracingu_3.png)





