Google testuje nowy interfejs swojej poczty Gmail
Obecnie panuje moda na unifikację interfejsów użytkownika w ramach jednego ekosystemu. Po części jest w tym sporo dobrego, gdyż użytkownik nie musi uczyć się na nowo każdego układu, dodatkowo deweloperzy mają ułatwione zadanie w przypadku tworzenia aplikacji - idealnym przykładem w tym segmencie jest Apple oraz Microsoft w przypadku systemów operacyjnych. Oprogramowania przeznaczone na telefony oraz klasyczne komputery wizualnie są do siebie bardzo podobne. Inaczej jest w przypadku Google, kiedy to Google Chrome OS oraz Android równią się od siebie diametralnie. Wygląda jednak na to, że internetowy gigant za priorytet wziął sobie dopracowanie interfejsu w swoich usługach i bardzo możliwe, że trwają wewnętrzne testy nowego wyglądu Gmaila. Nowy interfejs bardzo przypomina serwis Google+, co może nie przypaść do gustu wszystkim użytkownikom - wcale się im nie dziwimy.
Po lewej stronie znaleźć możemy wysuwany pasek, na którym znajdują się takie elementy jak odebrane, kosz, archiwum - ogólne przyciski służące go nawigacji poczty. Na samej górze znajdziemy niebieski pasek z wyszukiwarką, zaś w prawym dolnym rogu wielki znak dodawania. Ów przycisk otwiera menu z poziomu którego możemy np. utworzyć nową wiadomość. Prawa strona standardowo została zarezerwowana dla czatu.
Znaczna część interfejsu została zarezerwowana dla odebranych wiadomości e-mail, które naturalnie powinny zostać wyeksponowane na pierwszym miejscu. Oczywiście przedstawiony na screenach interfejs może nigdy nie doczekać się premiery. Niemniej jednak Google coś planuje i prędzej czy później podzieli się swoimi projektami ze swoimi użytkownikami.
Jak oceniacie nowy interfejs Gmaila?
Źródło: Geek
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57