Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Huawei znów używa zdjęcia z lustrzanki do promocji smartfonów

Huawei znów używa zdjęcia z lustrzanki do promocji smartfonówHistoria lubi się powtarzać. Sytuacje z wykorzystywaniem fotografii z profesjonalnych aparatów jako zdjęć smartfonowych zdarzały się nie tylko marce Huawei. Do grona zespołu z nie do końca uczciwymi PR-owcami dołącza także Nokia przy okazji premiery Nokii 808 Pure View. Tym razem przypadek chińskiej marki jest nieco inny, niż może się wydawać po samym tylko przeczytaniu pierwszej części tytułu newsa. Otóż Huawei zorganizował konkurs na chińskim portalu społecznościowym Weibo. Uczestnicy mieli walczyć między sobą wykonaniem najlepszego zdjęcia przy użyciu smartfona wspomnianej marki. Najlepsze prace wykorzystano w oficjalnym filmie Huawei. To właśnie w nim pojawiła się wyłoniona praca, nie pochodząca ze smartfona, a z aparatu Nikon D850.

Huawei zorganizował konkurs fotograficzny na chińskim portalu społecznościowym Weibo. W jego wyniku doszło niestety do pewnej, wydaje się, niechcianej wpadki, którą na szczęście prędko naprawiono.

Huawei znów używa zdjęcia z lustrzanki do promocji smartfonów [4]

Starcie aparatów Huawei P40 Pro, Samsung Galaxy S20+ i S20 Ultra

Na trop wspomnianego oszustwa (choć najwyraźniej niecelowego) wpadł jeden z uczestników podobnego konkursu iPhone'a, realizowanego przez Apple w 2018 roku. Uczestnik ów (a nawet zwycięzca drugiego miejsca) rozpoznał zdjęcie i doniósł o wszystkim Huawei. Mowa o fotografii, która znajdowała się już w serwisie 500px, wykonanej przez Su Tie przy użyciu lustrzanki Nikon D850, o wartości około 3 tysięcy dolarów. Organizator konkursu prędko przeprosił za całe zajście, tłumacząc je przeoczeniem po stronie edycji.

Huawei znów używa zdjęcia z lustrzanki do promocji smartfonów [1]

Test Huawei P40 Pro: Nowy król fotografii z bardzo wydajną baterią

Film z pracami zwycięzców naturalnie już zaktualizowano. Inaczej (zdecydowanie dużo gorzej) sytuacja wyglądała przed rokiem, kiedy to internauci przyłapali chińskiego producenta na reklamowaniu flagowego modelu Huawei P30, wykorzystując stockowe zdjęcie z 2009 roku (możecie przeczytać o tym TUTAJ). W 2016 roku, premierę miał z kolei model Huawei P9, a do jego promowania użyto z kolei zdjęcia wykonanego aparatem Canon EOS 5D Mark III.

Huawei znów używa zdjęcia z lustrzanki do promocji smartfonów [2]

Źródło: GSMArena
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 8

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.