HP wycofa się z rynku wirtualnej rzeczywistości? Decyzja zapadnie prawdopodobnie jeszcze w tym roku
Gogle wirtualnej rzeczywistości, mimo swoich trudnych początków, zadomowiły się na dobre w sferze elektronicznej rozrywki. Znalazły swoje miejsce, które z pewnością nie jest tak eksponowane jak np. rynek kart graficznych i procesorów, jednak dla wielu stanowią niezbędną część wyposażenia swojego stanowiska komputerowego. Problemy wieku dziecięcego jak np. screen door effect to zamierzchła przeszłość, o której prawie nikt już nie pamięta.
HP może zamknąć dział technologii VR. Z pewnością będzie brakować na rynku tak doświadczonego gracza. Czy jest to trend rynkowy, czy odwrotnie? Konkurencja jest tak duża, że HP nie zdecydowała się podjąć rękawicy?
Test HP Reverb G2 – sprawdzamy gogle VR uchodzące za najlepsze i najbardziej opłacalne. Czy pochwały są zasłużone?
Krótki rys historyczny. Boom na „Virtual reality” wybucha w 2016 roku, kiedy to na rynku, niemal w tym samym czasie pojawiają się zapowiadane produkty firm HTC (HTC VIVE) i Reality Labs - wykupione później przez Facebook (OCULUS RIFT CV1). Zarówno wysokie ceny, jak i problemy technologiczne nie są w stanie wystraszyć przyszłych klientów. Problemy z kontrolerami w CV1? Źle wyważone VIVE? Wszechobecny SDE, który powodował, że na obraz patrzyliśmy jak zza krat? Niska rozdzielczość? Potrzeba wymiany połowy komputera, by zagrać w VR? Te problemy przestawały nimi być, kiedy zasiadaliśmy za sterami wirtualnych samolotów, statków kosmicznych, lub nawet... smażyliśmy kotlety w wirtualnych kuchniach. Rozpoczął się szał.
Gogle HP VR Reverb z rozdzielczością 4K w cenie 599 dolarów
Pod koniec roku 2020 na rynku pojawia się zestaw HP Reverb G2. Następca wersji G1 startuje w cenie 599$ i kompletnie deklasuje konkurencję. Rozdzielczość 2160 x 2160 „na oko”, odświeżanie 90 Hz, 4 kamery umożliwiające orientację w przestrzeni, FOV 114 stopni, świetne rozwiązanie audio i najważniejsze: krystalicznie czysty obraz, który po założeniu okularów powodował niemałe zaskoczenie nawet wśród użytkowników takich rozwiązań jak Oculus Quest 2 czy HTC Vive INDEX. Dołóżmy do tego zupełnie przyzwoite (mimo narzekań niektórych) kontrolery i późniejszą - bezpłatną - akcję serwisową wymiany okablowania, które powodowało problemy. To wszystko przyczyniło się do tego, że Reverb G2 stał się bardzo popularny wśród wielbicieli VR i do dzisiaj, jest jednym z najbardziej opłacalnych zestawów dostępnych na rynku.
Sources tell me: HP will finish VR related production by the end of the year. Device support will continue until 2026
— Brad Lynch (@SadlyItsBradley) February 1, 2023
They have big amounts of devices produced already, but they will be selling them very cheap. Including Omnicept edition
That's the end of HP in VR for now. pic.twitter.com/rHriunoQfE
Gogle AR/VR od Apple mają być gotowe już tej jesieni w iście apple'owskiej cenie
Niestety, od pewnego czasu pojawiają się informacje, które nie nastrajają pozytywnie. Niejaki Brad Lynch występujący na Tweeterze jako @SadlyItsBradley, osoba bardzo dobrze zorientowana w tematyce VR zdaje się potwierdzać to, o czym można było dowiedzieć się na Reddit lub na YouTube: HP pod koniec 2023 roku zaprzestaje produkcji zestawu Reverb G2, a wsparcie serwisowe oferować będzie do 2026 roku. Nie ma jeszcze oficjalnego potwierdzenia o takiej decyzji, jednak patrząc na bardzo ograniczoną od miesięcy komunikację działu VR ze strony producenta, oraz brak zapowiedzi np. Reverb G3 na targach CES 2023, należy bacznie przyglądać się tej sprawie. Z pewnością rezygnacja HP z prac nad kolejnymi zestawami wirtualnej rzeczywistości będzie dużą stratą dla entuzjastów tego typu rozwiązań.
Powiązane publikacje

Anbernic RG 557 - handheld do gier, który oferuje chip Dimensity 8300, system Android oraz ekran AMOLED
7
Czytniki e-booków z serii BOOX Go 7 mogą stać się także osobistymi notatnikami. Nowości oferują Androida i wsparcie dla rysika
2
Okulary Ray-Ban Meta z funkcjami AI. Tłumaczenia na żywo i integracja z Instagramem dostępne w kolejnych krajach
54
Genesis Nitro 800, Nitro 660 oraz Trit 660 RGB - nowe fotele dla graczy. Regulowane podłokietniki i poduszki Memory Foam
22