Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Gry z konsol na pecetach dzięki graniu w chmurze?

Sebastian Oktaba | 30-09-2013 12:17 |

Wielu developerów i producentów sprzętu od pewnego czasu buja w obłokach... a dokładniej w chmurze, którą chcieliby widzieć jako przyszłość branży rozrywkowej. Możliwość streamingu obrazu na urządzenia zewnętrzne, czyli tzw.: cloud gaming silnie interesuje czołowych graczy na rynku: NVIDIA, Microsoft i Sony. Ostatni z nich poczynił już pewne kroki do wdrożenia takiej technologii na szerszą skalę, niż pokazy podczas tragów oraz imprez branżowych, bowiem szykuje dla PlayStation 4 usługę Gaikai, zapewniającą m.in.: kompatybilność gier z PlayStation 3. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, Japończycy wystartują ze swoim przedsięwzięciem w 2014 roku. Microsoft oczywiście nie może pozostawać w tyle za największą konkurencją, więc również zainteresował się graniem w chmurze, co wygląda bardzo obiecująco. Chodzą słuchy, że możliwe stanie się uruchamianie gier z Xbox 360 na urządzeniach z systemami operacyjnymi Windows i Windows Phone. Pytanie, czy podobny manewr zostanie wykonany z Xbox One, ale nawet sposobność przejrzenia biblioteki starszych gier z X360 byłaby bardzo atrakcyjna. Póki co, oficjalnie mówi się tylko o przechowywaniu plików użytkownika, niemniej jest wysoce prawdopodobne, że Microsoft idzie dokładnie w ślady Sony...

Serwis The Verge poinformował, że koncern podczas zamkniętego spotkania zaprezentował częściowo działający mechanizm takiej usługi, który wykorzystywał platformę Azure. Podobno bez większych problemów uruchomiono Halo 4 na urządzeniu przenośnym z Windows Phone oraz stosunkowo słabym komputerze, ale szczegółów konfiguracji nie udało się ustalić. Obecnie trwa przygotowywanie kosztorysów, intensywne planowanie i przygotowywanie infrastruktury. Jeśli obok OnLive i Gaikai, również gigant z Redmond wejdzie w rynek grania w chmurze, sektor tego rodzaju usług powinien wyraźnie zyskać na znaczeniu. Dziś to tylko margines i zdziwione miny osób, pytanych czy korzystały z takiej ewentualności na swoim sprzęcie.

Pieśń przyszłości powoli staje się rzeczywistością, a warto nadmienić, że Sony nie chce ograniczać Gaikai wyłącznie do platformy PlayStation. Microsoft musi zatem przygotować godną odpowiedź na argumenty rywala, zwłaszcza iż premiera nowych konsol to nie tylko sprzęt, ale również wiele dodatkowych funkcjonalności, jakie mogą przesądzić o popularności danego rozwiązania. Czy posiadacze komputerów zyskają w tym wyścigu? Sporo mówi się właśnie o streamowaniu gier z konsol prosto na pecety, więc na pewno nie stracą, ale przesadny entuzjazm lepiej nieco studzić.

Źródło: The Verge

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Sebastian Oktaba
Liczba komentarzy: 8

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.