Grupa Vivendi posiada już 10,4% udziałów w Ubisofcie
Rynek gier komputerowych jest wart wiele milionów dolarów, a firmy tworzące własne produkcje zarabiają ogromne kwoty na sprzedaży swoich produktów. Nic więc dziwnego, że tym segmentem interesuje się coraz większa liczba podmiotów, które chcą wziąć udział w "krojeniu" wielkiego tortu z dolarami. Dzisiejsza informacja o działaniach pewnej korporacji może spodobać się wszystkim hejterom Ubisoftu. Dlaczego? Zagraniczna prasa trąbi o skupowaniu akcji francuskiego wydawcy przez Vivendi, czyli francuski koncern mediowy mający pod swoimi skrzydłami m.in. grupę Canal+ oraz Universal Music Group. Wcześniej firma posiadała także większość udziałów w Activision. CEO Ubisoftu otwarcie mówi o próbie zwiększenia udziału Vivendi we francuskiej korporacji aż do pozyskania większości akcji. Ubisoft musi ponoć walczyć o niezależność, szczególnie jeżeli mówimy o przyszłości.
Czy Ubisoft będzie nadal niezależny?
Ubisoft stał się nowym celem grupy Vivendi i sytuacja może wyglądać podobnie, jak w przypadku Activision - wspomniany wydawca musiał wykupić swoje udziały dwa lata temu za 8 miliardów dolarów. Vivendi miało wydać 161 milionów dolarów na pozyskanie 6% udziałów w Ubisofcie, natomiast teraz udział ten ma już wynosić około 10,4%. Warto wspomnieć, że Vivendi stało się tym samym największym samodzielnym udziałowcem w Ubisofcie.
Yves Guillemot (CEO Ubisoftu) wysłał do pracowników e-mail, w którym poinformował, że korporacja będzie starała się utrzymać swoją niezależność. Grupa Vivendi posiada także udziały w firmie Gameloft - obecnie mówimy o poziomie wynoszącym 10,2%. Czy Ubisoft będzie w stanie oprzeć się działaniom Vivendi? Tego na razie nie wiadomo, ale Francuzi podkreślają, że będą walczyli...
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57