Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

StarVR One - Headset VR śledzący Twoje oczy

Przemysław Banasiak | 16-08-2018 18:30 |

StarVR One - Headset VR śledzący Twoje oczyChociaż gałąź wirtualnej rzeczywistości to nadal spora egzotyka dla przeciętnego Kowalskiego i Nowaka, zwłaszcza jeśli chodzi o rozwiązania profesjonalne, to mimo wszystko od pewnego czasu prężnie się ona rozwija. Co i rusz kusi ona kolejne wielkie podmioty - czasem na dłużej, innym razem na krócej - w efekcie czego na rynku VR mamy obecnie Facebooka, Microsoft, Intela, HTC czy... Acera. To właśnie ostania z wymienionych firm stoi w większości za opisywanym dzisiaj produktem w postaci StarVR One. Mowa o headsecie klasy enterprise do użytku komercyjnego, który doczekał się wielu poprawek i nowości - w tym systemu śledzenia oczu od Tobii Technology czy wsparcia SteamVR Tracking 2.0.

Minimalne wymagania to GTX 1080, Intel Core i7-7700 lub Ryzen 7 2700X oraz 16 GB RAMu. Zalecane? Karty graficzne w SLI, po jednej na oko.

StarVR One - Headset VR śledzący Twoje oczy [1]

StarVR One to zestaw gogli do użytku komercyjnego, które oferują szerokie kąty widzenia wynoszące do 210 stopni poziomo i 130 stopni pionowo. Mamy tutaj do czynienia z ekranami AMOLED o rozdzielczośći 1830 x 1464 pikseli na oko (3,660 × 1,464 łącznie) pracującymi z częstotliwością odświeżania rzędu 90 Hz. To odczuwalny skok względem wcześniejszych 62 Hz. Co ciekawe poprzednia wersja headsetu od StarVR dysponowała... większą rozdzielczością w postaci 5,120 × 1,440. Na razie nie wiadomo czym podyktowane jest jej obniżenie.

Samsung Gear VR - dobry wstęp do wirtualnej rzeczywistości

StarVR One - Headset VR śledzący Twoje oczy [2]

StarVR One może się również pochwalić zastosowaniem systemu śledzenia oczu Tobii, co pozwala na wykorzystanie renderingu typu foveated zmniejszającym jakość grafiki na aktualnych granicach naszej widoczności oraz automatycznym dopasowaniem soczewek do odległości między źrenicami użytkownika. Nie zabrakło też wsparcia dla SteamVR Tracking 2.0, a w przypadku modelu StarVR One XT mowa dodatkowo o wbudowanych, aktywnych markerach optycznych do obsługi innych systemów trackingu. Wśród pozostałych nowinek warto wspomnieć częściowo usztywniany system montażu na głowie zwiększającym wygodę użytkowania i pozwalającym na lepszy balans wagą urządzenia wynoszącą obecnie około 450 gramów. Cena nie jest jeszcze znana, ale tanio nie będzie - to nie jest produkt konsumencki.

Źródło: RoadtoVT
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 6

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.