Digital Cultures: 24 i 25 września Viktor Antonov w Warszawie
Tegoroczna edycja konferencji Digital Cultures zapowiada się jako wydarzenie skupiające w jednym miejscu twórców cyfrowej kultury: od artystów związanych z grami komputerowymi i produkcjami VR, po kompozytorów, grafików i ludzi eksperymentujących z różnorodnymi formami cyfrowej sztuki. Konferencja zorganizowana przez Instytut Adama Mickiewicza będzie również okazją do poznania i posłuchania wypowiedzi ludzi, którzy mają wpływ na nas: jednym z gości będzie Viktor Antonov, twórca monumentalnego City 17 z Half-Life’a 2 oraz artysta odpowiedzialny za stworzenie Dunwall, miasta które stało się areną wydarzeń w grze Dishonored. Wcześniej Antonov pracował m.in. przy grach Kingpin oraz Rednec Rampage.
Postrzeganie gier w kulturze zmienia się, czego dowodem jest Digital Cultures - konferencja, która dowodzi że gry to cyfrowa forma sztuki.
Viktor Antonov nie jest jedynym prelegentem Digital Cultures. Podczas dwudniowej konferencji będzie również okazja spotkania Yoana Fanise, który odpowiada za dźwięk i odgłosy wydawane przez Kórliki w grze Rayman: Szalone Kórliki. Yoan Fanise pracował również przy Beyond Good & Evil oraz grze Valiant Hearts: The Great War. Digital Cultures odwiedzi także Emily Short (twórczyni interaktywnej fikcji; gry: Galatea, City of Secrets, Counterfeit Monkey), Arkadiusz Reikowski (twórca muzyki do gry Observer).
Half-Life 2 Epizod 3? Fani już nad tym pracują, jest trailer
Dwudniowy program Digital Cultures (24-25.09.2018) obejmuje prelekcje dotyczące znaczenia dźwięku w grach, zachowania w formie cyfrowej dziedzictwa kultury, przewidziano tzw. stoliki eksperckie umożliwiające przeprowadzenie krótkich rozmów z ekspertami w zakresie różnych dziedzin cyfrowej sztuki. Główne punkty programu Digital Cultures odbędą się w budynku Kina Iluzjon, na Mokotowie. Warsztaty towarzyszące konferencji będą prowadzone w siedzibie Instytutu Adama Mickiewicza, w Instytucie Francuskim, Instytucie Teatralnym oraz w firmie Platige Image. Pełny program Digital Cultures dostępny jest na stronie wydarzenia.
Tak mogła wyglądać fabuła gry Half-Life 2: Episode Three
Powiązane publikacje

ARM ma już 40 lat. Architektura, która zasila smartfony, serwery i roboty, trafiła do ponad 250 miliardów urządzeń
23
Anthropic chce zajrzeć do wnętrza AI. Czy do 2027 roku odkryjemy, jak naprawdę myślą modele językowe?
22
Firma Elona Muska xAI chce pozyskać 25 miliardów dolarów na budowę superkomputera Colossus 2 z milionem GPU NVIDIA
60
Nowatorski interfejs mózg-komputer od Georgia Tech może zmienić sposób, w jaki ludzie komunikują się z technologią i otoczeniem
4