Digital Cultures: 24 i 25 września Viktor Antonov w Warszawie
Tegoroczna edycja konferencji Digital Cultures zapowiada się jako wydarzenie skupiające w jednym miejscu twórców cyfrowej kultury: od artystów związanych z grami komputerowymi i produkcjami VR, po kompozytorów, grafików i ludzi eksperymentujących z różnorodnymi formami cyfrowej sztuki. Konferencja zorganizowana przez Instytut Adama Mickiewicza będzie również okazją do poznania i posłuchania wypowiedzi ludzi, którzy mają wpływ na nas: jednym z gości będzie Viktor Antonov, twórca monumentalnego City 17 z Half-Life’a 2 oraz artysta odpowiedzialny za stworzenie Dunwall, miasta które stało się areną wydarzeń w grze Dishonored. Wcześniej Antonov pracował m.in. przy grach Kingpin oraz Rednec Rampage.
Postrzeganie gier w kulturze zmienia się, czego dowodem jest Digital Cultures - konferencja, która dowodzi że gry to cyfrowa forma sztuki.
Viktor Antonov nie jest jedynym prelegentem Digital Cultures. Podczas dwudniowej konferencji będzie również okazja spotkania Yoana Fanise, który odpowiada za dźwięk i odgłosy wydawane przez Kórliki w grze Rayman: Szalone Kórliki. Yoan Fanise pracował również przy Beyond Good & Evil oraz grze Valiant Hearts: The Great War. Digital Cultures odwiedzi także Emily Short (twórczyni interaktywnej fikcji; gry: Galatea, City of Secrets, Counterfeit Monkey), Arkadiusz Reikowski (twórca muzyki do gry Observer).
Half-Life 2 Epizod 3? Fani już nad tym pracują, jest trailer
Dwudniowy program Digital Cultures (24-25.09.2018) obejmuje prelekcje dotyczące znaczenia dźwięku w grach, zachowania w formie cyfrowej dziedzictwa kultury, przewidziano tzw. stoliki eksperckie umożliwiające przeprowadzenie krótkich rozmów z ekspertami w zakresie różnych dziedzin cyfrowej sztuki. Główne punkty programu Digital Cultures odbędą się w budynku Kina Iluzjon, na Mokotowie. Warsztaty towarzyszące konferencji będą prowadzone w siedzibie Instytutu Adama Mickiewicza, w Instytucie Francuskim, Instytucie Teatralnym oraz w firmie Platige Image. Pełny program Digital Cultures dostępny jest na stronie wydarzenia.
Tak mogła wyglądać fabuła gry Half-Life 2: Episode Three
Powiązane publikacje

165 miliardów dolarów i koniec z wysyłaniem chipów przez Pacyfik. TSMC buduje kompletny łańcuch produkcji w Ameryce
27
Apple oraz NVIDIA podobno są zainteresowane rozwojem litografii Intel 14A, co może być dużą szansą dla firmy
38
To już nie science fiction. Autonomiczny robot z AI samodzielnie operuje. Lekarze patrzyli, jak maszyna radzi sobie na sali
42
Przemysław Dębiak zwycięża w prestiżowym konkursie AtCoder World Tour Finals 2025, który miał być domeną AI
33