Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Deliver Us The Moon - są pomiary wydajności Ray Tracingu i DLSS

Jakub Krawczyński | 24-12-2019 15:00 |

Deliver Us The Moon - są pomiary wydajności Ray Tracingu i DLSSPomimo szumnych zapowiedzi, obecnie wydanych gier, które obsługują Ray Tracing nie ma wcale tak dużo. Technikę tę znajdziemy w Quake 2, Shadow of the Tomb Raider, Battlefield V, Metro Exodus, Wolfenstein Youngblood, Control i Call of Duty Modern Warfare. Od 19 grudnia najnowszym tytułem z Ray Tracingiem jest także Deliver Us The Moon, o czym poinformowała nas na swoim blogu NVIDIA. Jest to przygodówka science fiction, w której wcielamy się w astronautę badającego sytuację kolonii na odległym księżycu, który miał stanowić ostatnią nadzieję dla wymierającej ludzkości. Oprócz Ray Tracingu, Deliver Us The Moon otrzymał również obsługę DLSS. Wydajność z tymi ustawieniami sprawdził portal DSO Gaming.

GPU RTX 2080Ti przy procesorze i9-9900K i 16 GB DDR4 RAM nie jest w stanie zapewnić stabilnych 30 FPS przy 4K. Do płynnej rozgrywki przy tej konfiguracji konieczny jest także DLSS.

Deliver Us The Moon - są pomiary wydajności Ray Tracingu i DLSS [2]

Do pomiarów wydajności posłużył komputer z procesorem Intel Core i9-9900K z 16 GB DDR4 RAM o taktowaniu 3600 Mhz oraz karta graficzna NVIDIA RTX 2080Ti (sterowniki GeForce 441.66, Windows 10 64-bit). NVIDIA wcześniej opublikowała wyniki wydajności DLSS, ale nie skupiała się na samym Ray Tracingu, stąd zapewne portal DSO Gaming wpadł na pomysł pomiarów wyłącznie dla RT. Technika ta w grze jest dostępna wyłącznie przy użyciu API DirectX 12, a deweloperzy oddali trzy ustawienia jakości tego efektu: średnie, wysokie i epickie. Natomiast jeśli chodzi o DLSS, są trzy predefiniowane ustawienia: wydajność, zrównoważone oraz jakość. Przy tej konfiguracji komputera i ustawieniach epickich, Deliver Us The Moon funkcjonował w rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli przy zagwarantowanych 60 FPS. Podbijając rozdzielczość do 1440p, nie można już było liczyć na stały klatkaż. Jego minimum to 49 FPS, a średnia to 64 FPS. Mimo wszystko, przy włączonym G-Syncu na kompatybilnym monitorze może nie być to w ogóle problemem. Niestety przy 4K nawet taka potężna karta jak RTX 2080Ti nie była w stanie zagwarantować stabilnych 30 FPS-ów. Dokładne wyniki można zobaczyć w grafice poniżej.

MechWarrior 5 bez obsługi Ray Tracingu i DLSS na premierę

Deliver Us The Moon - są pomiary wydajności Ray Tracingu i DLSS [3] Deliver Us The Moon - są pomiary wydajności Ray Tracingu i DLSS [1]

Jeśli zaś chodzi o implementację DLSS, NVIDIA usprawniła zastosowanie tej techniki przez zastosowanie nowego filtru wyostrzającego obraz. W kwestii wydajności (jak już wcześniej wiemy z benchmarków NVIDII), rozwiązanie to pozwala przy każdej z trzech rozdzielczości (1080p, 1440p i 4K), maksymalnych ustawieniach grafiki i epickim ustawieniu Ray Tracingu uzyskać dodatkowo ponad 30 FPS na każdej z obsługujących RTX kart (od RTX 2060 przez RTX 2060 Super, RTX 2070 i Super, na RTX 2080 Super i RTX 2080 Ti skończywszy). Im potężniejsza karta, tym większy ilościowo przyrost FPS-ów, ale proporcjonalnie najbardziej pomaga to modelom tańszym (mówimy o skoku rzędu 1,6x). DSO Gaming bardzo chwali wykorzystanie techniki DLSS w Deliver Us The Moon i wydaje się, że wreszcie efekt ten oferuje satysfakcjonującą jakość. Szkoda tylko, że jeszcze tytułów, które go oferują jest tak niewiele...

Deliver Us The Moon - są pomiary wydajności Ray Tracingu i DLSS [4] Deliver Us The Moon - są pomiary wydajności Ray Tracingu i DLSS [5] Deliver Us The Moon - są pomiary wydajności Ray Tracingu i DLSS [6]

Deliver Us The Moon - są pomiary wydajności Ray Tracingu i DLSS [7]
Ustawienia i konfiguracje, jakie NVIDIA zaleca do rozgrywki w 60 FPS przy włączonym jednocześnie DLSS i Ray Tracingu

Źródło: DSO Gaming
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 83

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.