MechWarrior 5 bez obsługi Ray Tracingu i DLSS na premierę
Gier obecnie dostępnych, które wykorzystują ray-tracing nie ma jeszcze zbyt wiele (a kilka z nich, w tym Assetto Corsa się wykruszyło). Tytułów AAA z użyciem tej techniki NVIDII nie ma jeszcze nawet dziesięciu. Są to obecnie Quake 2, Shadow of the Tomb Raider, Battlefield V, Metro Exodus, Wolfenstein Youngblood, Control i Call of Duty Modern Warfare. Z RTX pożytek robi jeszcze (wpływa na jedną z mechanik rozgrywki) Stay in the Light, będący w Early Access. Niestety w tym gronie nie znajdzie się MechWarrior 5: Mercenaries, które obsługę ray-tracingu miało już zapowiedzianą w sierpniu 2018. Twórcy tego tytułu potwierdzili, że wsparcie dla RTX oraz DLSS nadejdzie dopiero w późniejszym terminie.
MechWarrior 5: Mercenaries wsparcie dla Ray Tracingu i DLSS powinien otrzymać dopiero na początku 2020 roku. Twórcom nie udało się zaimplementować ich na premierę.
Premiera MechWarrior 5: Mercenaries przewidziana jest na 10 grudnia 2019. Gra ukaże się z rocznym okienkiem na wyłączność na Epic Games Store. Russ Bullock, prezes Piranha Games potwierdził w rozmowie z portalem Wccftech, że ich produkcja na starcie nie będzie wspierać RTX i DLSS. Bullock przyznał, że praca nad wprowadzeniem ray-tracingu wymaga dużego nakładu środków, ale firma planuje go wprowadzić najszybciej, jak to możliwe. Prawdopodobnie będzie to tuż po Nowym Roku. Obsługa DLSS nadejdzie w podobnym terminie. RTX początkowo miał pozwalać wyłącznie na rozdzielczość 1080p przy 30 i 60 FPS, ale od tamtego czasu studio ulepszyło implementację technologii, pozwalając na wyższe rozdzielczości.
Test wydajności Quake II RTX - Ray tracing ma swoje wymagania
Przyszły rok może być dla ray-tracingu przełomowy, kiedy to listę tytułów ze wsparciem tej technologii uzupełnią takie nadchodzące gry, jak Cyberpunk 2077, Dying Light 2, Vampire: The Masquerade - Bloodline 2, Watch Dogs: Legion, a także Minecraft. W międzyczasie NVIDIA zapowiedziała, że stworzy więcej remasterów klasycznych gier z ray-tracingiem, takich jak Quake 2. Także konsole nowej generacji, PlayStation 5 oraz Xbox Scarlett będą obsługiwały tę technikę na poziomie sprzętowym, gdyż będą wyposażone w dedykowane rdzenie do ray-tracingu.