ATI przygotowuje się do DX10
ATI przygotuje się intensywnie do wejścia na rynek z nowymi produktami zgodnymi z DirectX 10. Ma ułatwione zadanie, ponieważ nabyła doświadczenia w produkcji urządzeń zawierających unified Shaders dzięki współpracy z Microsoftem przy produkcji konsoli Xbox 360. Nadchodzący procesor graficzny nosi nazwę R600 i jego specyfikacja jest nadal nieznana. Można przypuszczać, że będzie mocniejszy niż Xenos, używany w konsolach Xbox. Szczegóły nie są znane, lecz można spodziewać się nawet 64 jednostek Pixel Shader.
Obecnie ATI używa R580, zgodnego z Shader model 3.0 który może przetwarzać 48 pikseli i osiem vertexów podczas jednego cyklu zegara. Obowiązuje więc pewien stosunek przetwarzanych danych. W przypadku Unified Shaders i Shader model 4.0, nie będzie takich ograniczeń. Procesor posiadający 64 jednostki unified Shaders będzie w stanie zbalansować przetwarzanie, zgodnie z zapotrzebowaniem. Oznacza to na przykład wykonanie 64 operacji jedynie na wierzchołkach, na pikselach, bądź też obu na raz w dowolnym stosunku (na przykład 20 operacji na pikselach i 44 na vertexach). DirectX 10 sprawi więc, że na rynku pojawi się wiele nowego, i jeszcze lepszego sprzętu, więc możemy się przygotować do zbliżającego się wielkimi krokami technologicznego wyścigu zbrojeń ATI i Nvidii.
Powiązane publikacje

AMD Radeon RX 9070 XT - modele z pamięciami GDDR6 od Samsunga są trochę wolniejsze od tych z modułami od SK hynix
295
NVIDIA GeForce RTX 5050 - nowe informacje o najsłabszym Blackwellu. VRAM i sekcja zasilania zdradzają możliwości karty
52
AMD Instinct MI400 z 432 GB pamięci HBM4 zadebiutuje w 2026 roku. AMD EPYC Verano z premierą w 2027 roku
32
AMD Instinct MI350X oraz Instinct MI355X oficjalnie zaprezentowane - Akceleratory oparte na architekturze CDNA 4
17