ATI przygotowuje się do DX10
ATI przygotuje się intensywnie do wejścia na rynek z nowymi produktami zgodnymi z DirectX 10. Ma ułatwione zadanie, ponieważ nabyła doświadczenia w produkcji urządzeń zawierających unified Shaders dzięki współpracy z Microsoftem przy produkcji konsoli Xbox 360. Nadchodzący procesor graficzny nosi nazwę R600 i jego specyfikacja jest nadal nieznana. Można przypuszczać, że będzie mocniejszy niż Xenos, używany w konsolach Xbox. Szczegóły nie są znane, lecz można spodziewać się nawet 64 jednostek Pixel Shader.
Obecnie ATI używa R580, zgodnego z Shader model 3.0 który może przetwarzać 48 pikseli i osiem vertexów podczas jednego cyklu zegara. Obowiązuje więc pewien stosunek przetwarzanych danych. W przypadku Unified Shaders i Shader model 4.0, nie będzie takich ograniczeń. Procesor posiadający 64 jednostki unified Shaders będzie w stanie zbalansować przetwarzanie, zgodnie z zapotrzebowaniem. Oznacza to na przykład wykonanie 64 operacji jedynie na wierzchołkach, na pikselach, bądź też obu na raz w dowolnym stosunku (na przykład 20 operacji na pikselach i 44 na vertexach). DirectX 10 sprawi więc, że na rynku pojawi się wiele nowego, i jeszcze lepszego sprzętu, więc możemy się przygotować do zbliżającego się wielkimi krokami technologicznego wyścigu zbrojeń ATI i Nvidii.
Powiązane publikacje

ASUS ROG Astral GeForce RTX 5080 DOOM Edition to limitowana karta graficzna dla fanów gry DOOM: The Dark Ages
36
NVIDIA GeForce RTX 5070 Ti - Podkręcono pamięć karty graficznej. Kości GDDR7 od SK hynix osiągnęły 34 Gb/s
184
ASUS GeForce RTX 5000 ROG Astral - karty graficzne Blackwell, które posiadają akcelerometr i żyroskop
90
AMD Radeon RX 9070 GRE został oficjalnie zaprezentowany w Chinach - Potwierdzono specyfikację i cenę karty RDNA 4
56