ATI przygotowuje się do DX10
ATI przygotuje się intensywnie do wejścia na rynek z nowymi produktami zgodnymi z DirectX 10. Ma ułatwione zadanie, ponieważ nabyła doświadczenia w produkcji urządzeń zawierających unified Shaders dzięki współpracy z Microsoftem przy produkcji konsoli Xbox 360. Nadchodzący procesor graficzny nosi nazwę R600 i jego specyfikacja jest nadal nieznana. Można przypuszczać, że będzie mocniejszy niż Xenos, używany w konsolach Xbox. Szczegóły nie są znane, lecz można spodziewać się nawet 64 jednostek Pixel Shader.
Obecnie ATI używa R580, zgodnego z Shader model 3.0 który może przetwarzać 48 pikseli i osiem vertexów podczas jednego cyklu zegara. Obowiązuje więc pewien stosunek przetwarzanych danych. W przypadku Unified Shaders i Shader model 4.0, nie będzie takich ograniczeń. Procesor posiadający 64 jednostki unified Shaders będzie w stanie zbalansować przetwarzanie, zgodnie z zapotrzebowaniem. Oznacza to na przykład wykonanie 64 operacji jedynie na wierzchołkach, na pikselach, bądź też obu na raz w dowolnym stosunku (na przykład 20 operacji na pikselach i 44 na vertexach). DirectX 10 sprawi więc, że na rynku pojawi się wiele nowego, i jeszcze lepszego sprzętu, więc możemy się przygotować do zbliżającego się wielkimi krokami technologicznego wyścigu zbrojeń ATI i Nvidii.
Powiązane publikacje

MSI Ventus Essential - wypuszczono nową rewizję popularnych kart graficznych. Różnice w konstrukcji są minimalne
13
Scott Herkelman, jedna z twarzy działu kart graficznych AMD Radeon, już wkrótce odejdzie z firmy
51
Złącze zasilania 12V-2x6 okazuje się znacznie chłodniejsze i mniej problematyczne od gniazda 12VHPWR
145
MSI przygotowuje nową serię sprzętu z oznaczeniem "The Limited Series". Wśród nich znajdzie się specjalna wersja GeForce RTX 4060
18