Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

AMD zwiastuje koniec ery kart graficznych z 4 GB pamięci VRAM

Damian Marusiak | 06-06-2020 11:00 |

AMD zwiastuje koniec ery kart graficznych z 4 GB pamięci VRAMZ każdym rokiem zwiększa się zapotrzebowanie na moc obliczeniową kart graficznych - coraz bardziej rozległe światy, coraz więcej nowych mechanik czy w końcu coraz lepsza jakość oprawy graficznej, której nie moglibyśmy zobaczyć gdyby nie nasze karty graficzne. Za kilka miesięcy zadebiutują konsole nowej generacji, które dzięki dużo wydajniejszym podzespołom będą w stanie udźwignąć dużo bardziej zaawansowane produkcje niż dotychczas. To z kolei przełoży się niemal na pewno na dużo wyższe wymagania sprzętowe tych samych gier na PC. Jak będzie to wyglądać w przypadku kart graficznych? Tego jeszcze nie wiemy, zwłaszcza że jesteśmy także przed premierą nowej generacji GPU od NVIDII oraz AMD. Ta druga firma przyznała ostatnio, że kończy się era układów GPU wyposażonych w 4 GB pamięci VRAM.

AMD otwarcie przyznało, że kończy się era kart graficznych wyposażonych w 4 GB pamięci VRAM. Śmierć takich układów przyspieszy jeszcze bardziej premiera nowej generacji konsol.

AMD zwiastuje koniec ery kart graficznych z 4 GB pamięci VRAM [2]

Mnóstwo graczy nadal posiada karty z niższej i średniej półki cenowej, które były wyposażone w 2 lub 4 GB pamięci VRAM. Sporo notebooków z dGPU także posiada układy z taką ilością pamięci. Według AMD, takie karty już wkrótce będą niewystarczające by móc cieszyć się wysoką jakością oprawy graficznej. Ze względu na nadchodzącą premierę konsol nowej generacji w postaci PlayStation 5 oraz Xbox Series X, nadchodzące gry będą miały dużo większy apetyt na pamięć VRAM, zwłaszcza że to od jej ilości zależy m.in. jakość tekstur. Przy mniejszej ilości pamięci, w nadchodzących grach tekstury mogą mieć jeszcze bardziej częstą tendencję to ładowania się tuż przed samym graczem. Wiele kart z 4 GB VRAM może już niedługo nie być w stanie zadowolić poziomu jakości tekstur ustawionych nawet na ustawieniach niskich.

AMD zwiastuje koniec ery kart graficznych z 4 GB pamięci VRAM [1]

AMD również w ubiegłym roku wprowadziło do sprzedaży dwie wersje karty Radeon RX 5500 XT. Jedna z 4 GB pamięci, druga z 8 GB VRAM. Producent przyznał, że w większej ilości nowych tytułów, 4 GB wariant karty coraz bardziej zaczyna odbiegać od wersji z 8 GB pamięci - różnice w wydajności sięgają już nawet 25% na niekorzyść Radeona RX 5500 XT, a po premierze nowych konsol sytuacja będzie się jeszcze pogarszać. Z tego względu producent już teraz zachęca, by wyposażyć się w karty z minimum 8 GB VRAM. Podkreśla także, że w nadchodzących kartach opartych na architekturze RDNA 2 pamięci z całą pewnością nie zabraknie. Spodziewamy się zatem, że poszczególne karty Radeon będą miały od 8 do 16 GB, w zależności od pozycjonowania danego GPU RDNA 2.

Źródło: Overclock3D
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 166

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.