22 nm Intel Ivy Bridge z IGP zgodnym z DirectX 11
Na rynku procesorów główni gracze w związku z barwami swoich logotypów potocznie nazywani są zielonymi i niebieskimi. Marki Intel i AMD możemy interpretować jako wodę i ziemię, a granicą ich wpływów jest linia brzegowa. Ostatnimi czasy obserwowaliśmy swoistą abrazję, czyli odbieranie kolejnych powierzchni lądowych przez wielką wodę. Niebagatelny wpływ miały na to „piaskowe mostki”, ale już niedługo „spychacze” mają nawieźć trochę ziemi na zalane tereny ;) Odpowiedzią niebieskich mają być procesory Sandy Bridge-E, ale zarówno w kwestii przyrody jak i szeroko pojętej informatyki, myśleć trzeba długofalowo. Dlatego skupimy się na doniesieniach dotyczących już nie tak odległych Ivy Bridge, które będą kolejną generacją procesorów Intela w ramach strategii Tick Tock. W skrócie polega to na tym, że co druga generacja ma być produktem innowacyjnym czyli przynosić nowe właściwości, zauważalnie zwiększać wydajność, zmniejszać pobór energii albo posiadać inną cechę, która procesorom X pozwoli stać się wizytówką marki.
Kolejny Tick to przede wszystkim przejście do mniejszego procesu technologicznego, które samo z siebie niesie wiele korzyści i zapewne będzie tak również tym razem, mimo że Intel nie planuje względem Sandy Bridge rewolucji w architekturze. Ivy Bridge wykonane będą w 22 nanometrowym wymiarze produkcyjnym i co ciekawe, producent w przyszłej generacji CPU przewrotnie postawi na GPU. Ostatnio informowaliśmy Was o bardzo dobrych wynikach sprzedaży APU w związku z czym nie ma nic dziwnego w planie poprawienia i tak udanych zintegrowanych w SB grafik. Nowe IGP dzięki większej liczbie substytutów procesorów strumieniowych (w morskim slangu - EU) powinno być znacznie wydajniejsze. Poza zwiększaniem ilości jednostek, niebiescy postanowili wzbogacić swoje rozwiązania graficzne także o zgodność z nowszymi bibliotekami DirectX 11. Oprócz marketingowego chwytu to chyba jedyny argument za, bo ciężko wyobrazić sobie, że ktoś chciałby na IGP Ivy w DX11 grać... Wydajność może być zadowalająca, ale wiele pozycji w DirectX 11 potrafi zamęczyć najwydajniejsze dziś konstrukcje graficzne, więc w tej kwestii nie dajemy IGP szans.
Źródło: Fudzilla