Większość dzieci zamiast gier w pudełku, woli pod choinkę dostać cyfrowe waluty i subskrypcje
Raport Entertainment Software Association potwierdza badania wskazujące, że fizyczna sprzedaż gier umiera. Podczas gdy 72% dzieci w wieku od 10 do 17 lat w Stanach Zjednoczonych chce pod choinkę czegoś związanego z grami wideo (86% chłopców, 59% dziewcząt), to najbardziej pożądaną rzeczą jest... jakaś forma subskrypcji gier. Kolejnymi dwoma najpopularniejszymi prezentami są konsole (39%) oraz gamingowe akcesoria (32%).
Podczas gdy 72% dzieci w wieku od 10 do 17 lat w Stanach Zjednoczonych chce pod choinkę czegoś związanego z grami wideo, to najbardziej pożądaną rzeczą jest... jakaś forma subskrypcji gier.
Microsoft wprowadził do sprzedaży okropnie brzydki sweter tematyczny z Windowsem XP. Jest tak brzydki... że już się wyprzedał
Kolejną pozycją na liście oczekiwanych prezentów są cyfrowe waluty w grach (taki prezent chciałoby dostać 29% ankietowanych amerykańskich dzieci). Może wydawać się bardzo dziwnym, że znajdują się one powyżej fizycznych gier, ale ogromna popularność produkcji takich jak Roblox i Fortnite wyjaśnia, dlaczego tak wielu z nich oczekuje w tym roku pod choinką właśnie wirtualnych pieniędzy. Gry wideo w formie pudełkowej oczekuje z kolei zaledwie 22% dzieci. Baza ankietowanych dzieci wynosiła 500 osób, ale także 500 dorosłych.
GTA The Trilogy The Definitive Edition za darmo dla abonentów platformy Netflix. Kiedy i na jakich platformach zagramy?
Spośród 57% rodziców rozważających zakup prezentów związanych z grami dla swoich dzieci, średnia kwota, którą planują wydać, wynosi 485 dolarów. Co więcej, jeden na trzech dorosłych przyznał, że planuje kupić gry wideo dla siebie lub innych. Co prawda badanie bazuje na nielicznym gronie ankietowanych, ale fizyczne gry od lat bezsprzecznie wymierają na rzecz cyfrowych alternatyw. Wszyscy wiemy, że stało się to dawno temu na PC, ale teraz tą samą drogą zaczynają podążać konsole, m.in. ze względu na brak napędu oraz gry sieciowe.
Powiązane publikacje

Max – filmowe i serialowe nowości VOD na 31 marca - 6 kwietnia 2025. Wśród premier Mission: Impossible i Egzorcyzmy Emily Rose
0
The Sinking City Remastered oficjalnie zapowiedziane. Gra trafi wkrótce na PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series X|S
14
Kampania marketingowa GTA 6 rozpocznie się niedługo przed debiutem gry, co potwierdza prezes firmy Take Two
16
Netflix - filmowe i serialowe nowości VOD na 31 marca - 6 kwietnia 2025. Wśród premier Devil May Cry oraz Park Jurajski: Teoria chaosu
0