Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Futuremark udostępnił nowy benchmark VR o nazwie VRMark

Damian Marusiak | 05-11-2016 17:00 |

Futuremark udostępnił nowy benchmark VR o nazwie VRMarkFińska firma Futuremark jest doskonale znana (a przynajmniej powinna być) użytkownikom komputerów stacjonarnych oraz laptopów. Ich benchmarki mają na celu sprawdzenie wydajności zarówno procesora jak również karty graficznej. Najpopularniejszym aktualnie programem jest 3DMark, w skład którego wchodzi cała gama wyszczególnionych testów tj. 3DMark Time Spy sprawdzający wydajność w środowisku DirectX 12 czy 3DMark Fire Strike, który katuje sprzęt w środowisku DirectX 11. Teraz do tego grona dołączył kolejny test, tym razem nazwany VRMark. Jak sama nazwa wskazuje, program ma na celu sprawdzenie czy nasz sprzęt jest dostatecznie mocny aby cieszyć się graniem w wirtualnej rzeczywistości z pomocą gogli Oculus Rift bądź HTC Vive. Program w wersji 1.0 składa się z dwóch oddzielnych testów, przy czym tylko pierwszy z nich jest darmowy dla wszystkich osób.

Na benchmark VRMark składają się dwa oddzielne testy: Orange Room oraz Blue Room. Ten pierwszy ma za zadanie sprawdzenie czy sprzęt spełnia wymagania gogli Oculus Rift oraz HTC Vive pod kątem wydajności w wirtualnej rzeczywistości.

Futuremark udostępnił nowy benchmark VR o nazwie VRMark [6]

Futuremark właśnie udostępnił publicznie swój najnowszy program o nazwie VRMark. Przez ostatnie miesiące znajdował się on w fazie beta, jednak dopiero teraz producent zdecydował na oficjalną prezentację dla wszystkich zainteresowanych osób. Z racji tego, że VRMark działa poza programem 3DMark to nie ma potrzeby ściągania tego drugiego benchmarka. Sam VRMark natomiast waży około 1 GB i pobrać można plik bezpośrednio ze strony Futuremark. W razie chęci sprawdzenia pełnej wersji, konieczny jest upgrade do wersji Advanced, który aktualnie kosztuje 15 USD, czyli około 72 zł w przeliczeniu na złotówki. Celem programu VRMark jest sprawdzenie, czy nasz sprzęt spełnia zarówno minimalne jak również rekomendowane wymagania dla gogli rzeczywistości wirtualnej Oculus Rift oraz HTC Vive. Program posiada wbudowane dwa testy: Orange Room oraz Blue Room, jednak tylko ten pierwszy jest dostępny w darmowej wersji Basic. Upgrade do Advanced Edition pozwoli na przetestowanie komputera również w drugim teście.

Futuremark udostępnił nowy benchmark VR o nazwie VRMark [3]

Futuremark udostępnił nowy benchmark VR o nazwie VRMark [5]

W teście Orange Room należy zdobyć minimum 3716 punktów, aby spełnić minimalne wymagania do grania w wirtualnej rzeczywistości. Wynik 5000 punktów to znak, że nasz sprzęt spełnia również rekomendowane wymagania i w zasadzie każdy komputer czy laptop oferujący więcej niż 5000 punktów pozwoli na bezproblemową i płynną grę używając gogli Oculus Rift bądź HTC Vive. Poniżej możecie zobaczyć wynik uzyskany prywatnie przeze mnie na notebooku z procesorem Intel Core i5-6600K, kartą NVIDIA GeForce GTX 1070 oraz 16 GB RAM. Jak wspomniałem, upgrade do wersji Advanced Edition umożliwia sprawdzenie sprzętu w drugim teście Blue Room. Jest on przeznaczony głównie dla high-endowych komputerów i ma na celu sprawdzenie, czy sprzęt poradzi sobie z obsługą gogli następnej generacji. Jest on bardzo wymagający i na dzień dzisiejszy żadna pojedyncza karta graficzna nie jest w stanie uzyskać wymaganej płynności wynoszącej 109 FPS.

Futuremark udostępnił nowy benchmark VR o nazwie VRMark [1]

Źródło: Futuremark, PurePC
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 51

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.