Samsung Galaxy VR może pracować tylko przez 25 minut?
Na wrześniowych targach IFA 2014 w Berlinie firma Samsung zaprezentowała nie tylko nowe smartfony, ale również zestaw rozszerzonej rzeczywistości wykorzystujący do swojego działania model Galaxy Note 4. Jak się zapewne domyślacie, nie jest to typowy gadżet VR mogący bezpośrednio konkurować z innymi produktami zapewniającymi pełną obsługę rozszerzonej rzeczywistości - przede wszystkim użycie smartfona ogranicza możliwości urządzenia i nie chodzi tutaj tylko o wydajność. Jak się okazuje, kolejnym problemem może okazać się nadmierne wydzielanie ciepła po zamknięciu obudowy. Redaktorzy testujący Samsunga Galaxy VR w sklepach w Korei Południowej są proszeni o 25-minutowe cykle, po których następuje przerwanie zabawy w celu schłodzenia zestawu - wystarczy ponoć 5 minut i możemy ponownie zakładać gogle na głowę.
Samsung Galaxy VR z pierwszym poważnym ograniczeniem?
Z czego to wynika? Topowy smartfon Samsung Galaxy Note 4 wyposażony w najmocniejsze jednostki mobilne (Qualcomm Snapdragon 805 lub Samsung Exynos 5433) i duży wyświetlacz o rozdzielczości 2560 x 1440 pikseli potrzebuje bardzo dużo energii do pracy, jednak sprawność układów nie jest oczywiście stuprocentowa i pewne ilości ciepła muszą znaleźć swoje miejsce na obudowie smartfona. Jeśli korzystamy z urządzenia przez dłuższy czas, to elementy połączone z podzespołami wewnętrznymi nie potrafią już odprowadzać takich ilości ciepła na zewnątrz i jednostka osiąga wyższą temperaturę - wtedy może nastąpić zmniejszenie częstotliwości taktowania lub po prostu dana aplikacja zostanie wyłączona.
Inżynierowie Samsunga nie pomyśleli o dodatkowym systemie chłodzenia w samych goglach, więc smartfon zostaje sam ze swoim problemem. Producent nie komentuje na razie całej sprawy - być może pojawi się kolejna wersja likwidująca ten problem lub wydajność Note 4 zostanie sztucznie ograniczona w celu zmniejszenia ilości ciepła.
Źródło: KitGuru