Apple ustąpiło miejsca Huawei. Nowy raport z rynku smartwatchy ukazuje spory wzrost chińskiej firmy
Zaglądamy do świata smartwatchy, aby bliżej przyjrzeć się statystykom z tego segmentu rynkowego, za które odpowiada firma Counterpoint Research. Przez pięć ostatnich kwartałów można było zauważyć spadek dostaw tych urządzeń, jednak w 2. kwartale 2025 roku, który będzie punktem odniesienia w tym materiale, zanotowano 8% wzrost w skali globalnej. W dość dużej mierze za taki stan odpowiada rynek chiński. Przetasowanie nastąpiło przez to także w udziałach konkretnych firm.
W świecie smartwatchy można zauważyć zmiany - ich sprzedaż w skali rok do roku wzrosła o 8%. Największy wzrost w drugim kw. 2025 roku odnotowało pewne chińskie przedsiębiorstwo, które pierwszy raz wyprzedziło Apple.
Huawei Watch 3 Pro – test smartwatcha z eSIM. Czy w końcu doczekaliśmy się zmian godnych uwagi oraz zakupu?
Największym "wygranym" na rynku smartwatchy okazała się firma Huawei, której dostawy tych sprzętów wzrosły aż o 52% w skali rok do roku, a dokładniej biorąc pod uwagę drugi kwartał zeszłego i obecnego roku. Dzięki temu udział tego chińskiego przedsiębiorstwa zmienił się z 15 na 21%, co pozwoliło mu po raz pierwszy pokonać Apple (marka ta zmaga się ze spadkiem od siedmiu kwartałów z rzędu, choć nadal pozostaje liderem w przypadku "zaawansowanych smartwatchy"*) i stać się numerem jeden w świecie smartwatchy. Całkiem spory wzrost dostaw zanotowała również firma Xiaomi oraz imoo, przez co ta pierwsza zwiększyła swój udział rynkowy z 7 do 9%.
Test Huawei Watch GT 3 – o krok od porażki... Na szczęście smartwatch ma coś, na co wielu z nas czekało od dawna!
Wpływ na pozycję marki Huawei miały wspomniane już Chiny. Udział tego państwa w dostawach "zaawansowanych smartwatchy"* wyniósł bowiem aż 32% w skali globalnej - jest to wzrost (w omawianym okresie) o 33%, dzięki czemu ten kraj wyprzedził pod tym względem Amerykę Północną (28% udział w dostawach, spadek o 4% ). Dodać można, że w 2025 roku według przewidywań tendencja wzrostowa na rynku smartwatchy ma się utrzymywać. Cały raport od firmy CounterPoint Research znajdziemy pod tym adresem - warto tam zajrzeć, jeśli interesuje nas głębsze omówienie tematu, a zarazem chcemy zobaczyć dodatkowy wykres.
*Termin ten odnosi się do smartwatchy, na pokładzie których funkcjonuje system z górnej półki (np. Watch OS lub Wear OS).
**3/4 dostaw smartwatchy od marki Huawei zanotowano w Chinach.
Źródła: GSMArena, Counterpoint Research, DeepL, wsjp, Ikona: Freepik/Flaticon, Grafika mobilna: Huawei
Powiązane publikacje

Gogle VR Pimax Dream Air SE to smukłe i niezwykle lekkie gogle wyposażone w wysokiej klasy ekrany Micro-OLED
15
Słuchawki SomniBuds wykorzystują technologię SomniMat do bezprzewodowego przesyłania energii i dźwięku
12
Apple Watch Series 11 oficjalnie zapowiedziany wraz z modelami Watch Ultra 3 i Watch SE. Premierę dopełniają AirPods Pro 3
26
Notatnik reMarkable Paper Pro Move debiutuje. Nowość oferuje 7,3-calowy, kolorowy ekran E Ink, rysik i długi czas pracy
13