USA: Stan Pensylwania chce opodatkować brutalne gry wideo
Gry wideo są demonizowane od dawna i jesteśmy tego świadomi wszyscy. Pomimo że naukowcy behawioralni bardzo zgodni są we wnioskach, że nie ma korelacji między graniem w nie a agresywnymi zachowaniami. Psycholodzy uważają je za wytwór kultury taki sam jak inne formy sztuki. Zresztą branża gier zarabia więcej niż muzyczna i filmowa razem wzięta. Politycy jednak wiedzą swoje. Uważają to medium za niebezpieczne i wywołujące przemoc oraz agresję. Dlatego też w stanie Pensylwania powstał plan opodatkowania gier wideo dla dorosłych. Środki zebrane w ten sposób miałyby w założeniu być przeznaczone na wprowadzenie lepszych środków bezpieczeństwa w szkołach.
Wnioskodawcy uważają, że gry wideo są źródłem agresywnych zachowań, a środki z ich opodatkowania mogłyby umocnić środki bezpieczeństwa.
Pomysł na który wpadli członkowie Izby Reprezentantów Stanów Zjednoczonych z Pensylwanii nie jest nowy. Już w zeszłym roku pochodzący stamtąd Christopher B. Quinn proponował podobne rozwiązanie, jednak odrzucono je w fazie projektu ustawy. Uzasadnieniem Quinna jest coraz większa liczba aktów agresji odnotowywana w szkołach. Jego zdaniem jedną z przyczyn brutalnych zajść są gry wideo, na które osoby niepełnoletnie są podatne. Lokalny polityk powołał się nawet na wyniki badań naukowych National Center for Health Research, ale zrobił to w sposób bardzo wybiórczy i wyraźnie stronniczy. Jeśli jednak ustawa zostałaby podpisana, gry w kategorii wiekowej od lat 18 (sprzedawane detalicznie) byłyby obciążone 10% podatkiem.
Przemoc w grach według Trumpa i odpowiedź Games for Change
Entertainment Software Association uważa, że jest to działanie w pogwałceniu Konstytucji, która zapewnia w 1. poprawce wolność ekspresji artystycznej, która także odnosi się do gier wideo. W przeszłości Sąd Najwyższy także stawał w obronie gier wideo. ESA zachęca przedstawicieli Izby Reprezentantów do współpracy i edukacji w temacie klasyfikacji wiekowej ESRB, która ich zdaniem jest efektywnym sposobem monitoringu gier, w jakie grają dzieci. Co ciekawe, w tym miesiącu w stanie Pensylwania jednogłośnie ogłoszono „miesiąc esportu”, mający na celu promocję tej dyscypliny i jej pozytywnego wpływu społecznego.
Powiązane publikacje

ASML i europejscy producenci sprzętu półprzewodnikowego zwolnieni z ceł USA dzięki nowej umowie handlowej UE-USA
21
Trump ogłosił koniec opłаt dla Big Tech w Europie, ale UE ma zupełnie inne plany. KE dementuje deklaracje Białego Domu
56
UKIE staje w obronie deweloperów. Systemy oceny gier jak PEGI powinny być wystarczające dla operatorów płatności
28
Intel wydziela dział Network and Edge (NEX) jako autonomiczną spółkę. To kolejny krok w globalnej restrukturyzacji firmy
13