System Shock 3: na GDC 2019 pojawił się pierwszy teaser gry
Spójrz na siebie, hakerze – żałosne stworzenie z krwi i kości […], jak mógłbyś stawić wyzwanie doskonałej, nieśmiertelnej maszynie? Myślę, że słowa te, które padły okrągłe 20 lat temu w ostatniej odsłonie System Shock pozostają niezmiennie utrwalone w pamięci growych entuzjastów. Nad serią tą pracowało wielu wybitnych projektantów i producentów. Na przykład Ken Levine, który stworzył później BioShocka. Nie do przecenienia jest jednak rola Warrena Spectora, który jest ojcem serii. W trakcie trwającego Game Developers Conference i prelekcji związanej z wykorzystaniem silnika Unity, Spector przedstawił zwiastun System Shock 3, nad którym pracuje wraz ze studiem OtherSide.
System Shock 3 powstaje w oparciu o silnik Unity i ma być jedną z gier, które mają wyznaczyć jego nową jakość.
Bostońscy deweloperzy z OtherSide specjalizują się w historycznych markach. Nie mieli jednak do tej pory jednak zbytnio udanego startu. Underworld: Ascendant, RPG będący kontynuacją technologicznie przełomowego Ultima Underworld został katastroficznie przyjęty przez krytyków. Z kolei równoległy do System Shock 3 projekt odświeżenia pierwszego System Shocka zaliczył wiele przesunięć przy zmieniających się założeniach twórczych studia. System Shock 3 został zapowiedziany w roku 2015, teraz przy okazji swojego wystąpienia na GDC 2019, Warren Spector zaprezentował krótki fragment gry.
System Shock Remastered - Pokaz grafiki na silniku Unreal Engine 4
Jest ona przygotowana w oparciu o Unity, a klip zawierał 35-sekundowe nagranie z wersji pre-alpha. Tytuł ten ma reprezentować nową jakość engine’u, który służył do tej pory nie mających produkcyjnych aspiracji wysokobudżetowych tytułów. Trudno jednak być do tego w pełni przekonanym przy tak niedługim materiale. Ja osobiście nie byłem fanem wyglądu SHODAN. Nie padły żadne informacje na temat terminu premiery gry, ale ojciec chrzestny gatunku hybryd FPS i RPG będzie miał dużo do udowodnienia w obecnym krajobrazie gier AAA, gdzie nierzadko konwencje te mieszają się ze sobą. Tak też się złożyło, że w tym samym czasie, odrębne studio Nightdive opublikowało na YouTube 21-minutowy zapis rozgrywki z innego projektu, remake'u pierwszego System Shocka.
Powiązane publikacje

StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
1
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
3
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124