Premiera Red Dead Redemption 2 - jakie oceny i wydajność?
Red Dead Redemption 2 został oficjalnie zapowiedziany ponad dwa lata temu, a w międzyczasie został jeszcze dwukrotnie przesunięty, by dopieścić produkcję. Dzisiaj jednak nadszedł ten długo wyczekiwany przez graczy dzień, kiedy gra trafiła w końcu na półki sklepowe. Wczoraj z kolei zeszło embargo na recenzje i tak jak można się było spodziewać, najnowszy tytuł Rockstara zyskał uznanie recenzentów na całym świecie (no, może z wyjątkiem jednej redakcji, która wywołała wśród branży pewne zamieszanie odmienną opinią). Posypały się dziesiątki i dziewiątki, skutkiem czego średnia ocena na Metacritic wynosi obecnie 97/100 przy 77 recenzjach dla PlayStation 4 oraz 98/100 przy 29 recenzjach dla Xbox One.
Po dwukrotnym przesunięciu premiery, dzisiaj na półkach sklepowych zadebiutowała wyczekiwana produkcja studia Rockstar - Red Dead Redemption 2. Tytuł dostępny jest na konsolach Xbox One (S/X) oraz PlayStation 4 (Pro).
Red Dead Redemption 2: aplikacja mobilna z nowymi opcjami
Recenzenci są zgodni (nasza opinia na temat gry powinna pojawić się w przyszłym tygodniu), że Red Dead Redemption 2 jest tytułem wybitnym, który umiejętnie łączy otwarty świat z intrygującą i angażującą warstwą fabularną. W zasadzie trudno znaleźć jakiekolwiek rażące wady produktu. Chwalone są misje, zarówno z głównego wątku jak również poboczne. Dialogi, postacie, żyjący świat pełen ciekawostek i poziom realizmu wzniesiony na nowy poziom - te wszystkie cechy charakteryzują Red Dead Redemption 2. Ciekawostką pozostaje natomiast fakt dostępu do mapy z pierwszej części RDR, aczkolwiek obecnie (z tego co można wyczytać z recenzji) obszar ten jest wyludniony i nie za bardzo jest co tam robić. Pojawiły się więc teorie, według których Rockstar tworzył (bądź tworzył, ale zaprzestał) fundamenty pod remake poprzedniej gry na nowym silniku graficznym. Kto wie, może przy zapowiedzi wersji PC doczekamy się również informacji o potencjalnej nowej wersji Red Dead Redemption.
Digital Foundry z kolei dogłębnie sprawdziło jak radzi sobie Red Dead Redemption 2 na poszczególnych konsolach. Tym razem zdecydowanie prym wiedzie Xbox One X, który oferuje najlepszą płynność działania (podczas grania jest to praktycznie stałe 30 FPS - niezależnie czy akcja toczy się w dziczy czy na terenach miejskich, ze spadkami podczas przerywników filmowych) oraz najlepszą jakość wizualną. Xbox One X jako jedyna konsola oferuje w pełni natywne 4K bez dynamicznego skalowania oraz najlepszą jakość tekstur, oświetlenia i cieniowania. Wersja na PlayStation 4 Pro jest na drugim miejscu, aczkolwiek tutaj zdarzają się nieco częstsze spadki wydajności do około 27 FPS podczas gry. Ciekawym jest, że w przypadku tej wersji konsoli w oczy rzuca się dość agresywnie działające TAA powodujące rozmazanie obrazu (rozdzielczość to 1920x2140 pikseli z wykorzystaniem renderowania szachownicowego) - tym bardziej będzie się to rzucać w oczy im większy ekran będziemy posiadali. Najgorzej pod względem jakości oprawy wypada podstawowy Xbox One (S), który oferuje rozdzielczość zaledwie 864p, cechując się przy tym dużym stopniem rozmazania, które dodatkowo jest potęgowane przez zastosowany TAA. Niemniej oprawa wizualna Red Dead Redemption 2 robi bardzo duże wrażenie, zważywszy na ograniczoną moc konsol. Według Digital Foundry, to zdecydowanie jeden z najlepiej wyglądających otwartych światów jakie kiedykolwiek stworzono, a przy czym istny pokaz możliwości konsoli Xbox One X.
Powiązane publikacje

Oprogramowanie Nintendo Switch 20.0.0 - Wirtualne Karty Gier, GameShare i przygotowanie systemu na premierę Switch 2
1
StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
18
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
6
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
11