Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

PlayStation 4 zarezerwuje 3,5 GB pamięci dla systemu

Arkad | 27-07-2013 12:50 |

Walka pomiędzy konsolami nowej generacji odbywa się jak na razie jedynie na portalach internetowych, bowiem żadne z urządzeń nie jest jeszcze dostępne w sprzedaży. Na początku wielkiego wyścigu Microsoft nie mógł dogonić swojego japońskiego konkurenta z powodu restrykcyjnych zapisów w regulaminie korzystania z konsoli Xbox One - dowiadywaliśmy się między innymi o blokadzie regionalnej oraz konieczności podłączania urządzenia do Internetu kilka razy w ciągu doby. Gigant z Redmond dostrzegł wiele negatywnych opinii na temat swojej konsoli, dzięki czemu korporacja nieco zmiękła i zaoferowała nam lepsze warunki. Sony wraz ze swoim PlayStation 4 od początku wygląda lepiej, szczególnie gdy pomyślimy o nieznacznie lepszej specyfikacji technicznej oraz komfortowych zasadach korzystania z usług oraz gier. Do sieci trafiły właśnie nowe informacje na temat systemu zarządzania pamięcią w konsoli od japońskiego producenta.

Jak się okazuje, 8 GB pamięci GDDR5 zainstalowanej w PlayStation 4 w znacznym stopniu zostanie zarezerwowane dla oprogramowania bazowego. O jakich liczbach mówimy? Według najświeższych doniesień, mniej więcej 4,5 GB pamięci zostanie przeznaczone dla deweloperów tworzących gry, jednak aplikacje będą mogły także korzystać z dynamicznej powierzchni o pojemności od 512 MB do 1024 MB (źródła skłaniają się raczej ku 512 MB). Dodatkowe megabajty zostaną jednak przekazane bibliotekom tylko w sytuacji, gdy system konsoli nie będzie wykorzystywał znacznych pokładów własnej pamięci, która ma wynosić dokładnie 3,5 GB. Powierzchnia dynamiczna będzie składała się z kombinacji pamięci fizycznej oraz wirtualnej, także nie możemy tutaj mówić o wydajności podobnej do kości GDDR5. Wspomniane 4,5 GB pamięci ma być dostępne dla deweloperów "w każdym momencie", a potwierdza to między innymi demo Killzone: Shadow Fall wykorzystujące podobną ilość gigabajtów.

Elastyczna powierzchnia o pojemności 512 MB ma być tylko chwilowym "zastrzykiem" dla gry i nie może być traktowana jako pamięć dostępna w każdym momencie. Warto wspomnieć, że poprzednie informacje mówiły o bardzo oszczędnym systemie Sony, który potrzebuje tylko 512 MB zarezerwowanej pamięci GDDR5. Duża powierzchnia dla oprogramowania bazowego może sugerować wiele funkcji działających w tle oraz wyjątkową wydajność systemu w każdej sytuacji. Instalacja 8 GB pamięci GDDR5 pozwoliła Sony na "nonszalanckie" podejście do ilości megabajtów rezerwowanych dla danych aplikacji. W przypadku konkurencyjnego Xboxa One system operacyjny otrzymuje na początku 3 GB zarezerwowanej pamięci. Ma to pozwolić na rozwijanie konsoli przez kolejne kilka lat, ponieważ początkowe braki w powierzchni mogą odbić się czkawką w kolejnych odsłonach systemu. Oczywiście żaden producent nie twierdzi, że ilość pamięci zarezerwowanej dla oprogramowania oraz gier nie ulegnie zmianie w przyszłości - systemy są ciągle rozwijane i mogą potrzebować mniejszej ilości zasobów za kilka tygodni lub miesięcy.

Źródło: EuroGamer / Digital Foundry

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 4

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.