Remake Trespasser na silniku Crysis - Dinozaury w akcji
Fanowskie produkcje oraz modyfikacje gier potrafią czasami pozytywnie zaskoczyć, ale zazwyczaj autorom brakuje wsparcia finansowego, motywacji i odpowiednich narzędzi do ukończenia swojego ambitnego dzieła. Oczywiście, zdarzają się szlachetne wyjątki, chociażby w postaci genialnego Black Mesa, ale większość pomysłów niestety umiera w zapomnieniu. Ile razy próbowano wskrzesić Duke Nukem 3D? Pamiętacie projekt S.T.A.L.K.E.R.: CryZone hulający na technologii Crytek? O dziesiątkach modów mających wyeksportować świat Morrowinda czy Oblivion na silnik nowszej odsłony serii nawet nie wspominam, bo zwyczajnie straciłem już rachubę w tym wszystkim. Podobnych inicjatyw jednak stale przybywa, zaś kolejną jest Trespasser - remake gry wypuszczonej na rynek w 1998 roku, inspirowanej filmami z serii Jurassic Park w reżyserii Stevena Spielberga. Czy autorowi wystarczy cierpliwości do jego sfinalizowania? Czas pokaże, ale pierwsze screeny już zostały zaprezentowane publiczności...
Trespasser pojawił się w roczniku zdominowanym przez głośne premiery m.in.: Half Life, Sin, Blood 2: The Chosen i kilka innych shooterów, dlatego przeszedł bez większego echa. Osobiście byłem grą bardzo pozytywnie zaskoczony, główne ze względu na zaawansowaną fizykę i bardzo survivalowy charakter rozgrywki. Upuszczona broń potrafiła się stoczyć ze wzniesienia, co wówczas było zjawiskiem niespotykanym... zresztą... spróbujcie powtórzyć ten numer w Battlefield 4 albo Call of Duty: Ghosts. Chociaż wymagania sprzętowe były kosmiczne i Pentium II 400 wspierany silną kartą graficzną (16 MB!) ledwo sobie radził z programem, to spędziłem trochę czasu z Trespasser i nieźle pamiętam tytuł DreamWorks Interactive.
Autor zapowiada nie tylko odwzorowanie całej (ogromnej) planszy, ale również dopieszczenie fizyki oraz interakcji z otoczeniem
Kilkanaście lat później pewien modder postanowił odkopać Trespasser i przenieść grę prosto na silnik CryEngine 2, który idealnie pasuje do takiego zadania. Projekt nosi nazwę Trespassing i powstaje w gruncie rzeczy od 2007 roku, będąc podobno na zaawansowanym etapie produkcji. Autor zapowiada nie tylko odwzorowanie całej (ogromnej) planszy, ale również dopieszczenie fizyki oraz interakcji z otoczeniem. Więcej informacji o tym ciekawym dodatku do Crysis znajdziecie na blogu i galerii moddera, natomiast niżej serwujemy garść screenów z Trespasser i Trespassing. Znajdźcie dziesięć różnic między parami obrazków...