Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Remake Trespasser na silniku Crysis - Dinozaury w akcji

Sebastian Oktaba | 23-12-2013 13:08 |

Fanowskie produkcje oraz modyfikacje gier potrafią czasami pozytywnie zaskoczyć, ale zazwyczaj autorom brakuje wsparcia finansowego, motywacji i odpowiednich narzędzi do ukończenia swojego ambitnego dzieła. Oczywiście, zdarzają się szlachetne wyjątki, chociażby w postaci genialnego Black Mesa, ale większość pomysłów niestety umiera w zapomnieniu. Ile razy próbowano wskrzesić Duke Nukem 3D? Pamiętacie projekt S.T.A.L.K.E.R.: CryZone hulający na technologii Crytek? O dziesiątkach modów mających wyeksportować świat Morrowinda czy Oblivion na silnik nowszej odsłony serii nawet nie wspominam, bo zwyczajnie straciłem już rachubę w tym wszystkim. Podobnych inicjatyw jednak stale przybywa, zaś kolejną jest Trespasser - remake gry wypuszczonej na rynek w 1998 roku, inspirowanej filmami z serii Jurassic Park w reżyserii Stevena Spielberga. Czy autorowi wystarczy cierpliwości do jego sfinalizowania? Czas pokaże, ale pierwsze screeny już zostały zaprezentowane publiczności...

Trespasser pojawił się w roczniku zdominowanym przez głośne premiery m.in.: Half Life, Sin, Blood 2: The Chosen i kilka innych shooterów, dlatego przeszedł bez większego echa. Osobiście byłem grą bardzo pozytywnie zaskoczony, główne ze względu na zaawansowaną fizykę i bardzo survivalowy charakter rozgrywki. Upuszczona broń potrafiła się stoczyć ze wzniesienia, co wówczas było zjawiskiem niespotykanym... zresztą... spróbujcie powtórzyć ten numer w Battlefield 4 albo Call of Duty: Ghosts. Chociaż wymagania sprzętowe były kosmiczne i Pentium II 400 wspierany silną kartą graficzną (16 MB!) ledwo sobie radził z programem, to spędziłem trochę czasu z Trespasser i nieźle pamiętam tytuł DreamWorks Interactive.

Autor zapowiada nie tylko odwzorowanie całej (ogromnej) planszy, ale również dopieszczenie fizyki oraz interakcji z otoczeniem

Kilkanaście lat później pewien modder postanowił odkopać Trespasser i przenieść grę prosto na silnik CryEngine 2, który idealnie pasuje do takiego zadania. Projekt nosi nazwę Trespassing i powstaje w gruncie rzeczy od 2007 roku, będąc podobno na zaawansowanym etapie produkcji. Autor zapowiada nie tylko odwzorowanie całej (ogromnej) planszy, ale również dopieszczenie fizyki oraz interakcji z otoczeniem. Więcej informacji o tym ciekawym dodatku do Crysis znajdziecie na blogu i galerii moddera, natomiast niżej serwujemy garść screenów z Trespasser i Trespassing. Znajdźcie dziesięć różnic między parami obrazków...

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Sebastian Oktaba
Liczba komentarzy: 6

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.