Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Japonia - konsumenci coraz chętniej wybierają procesory AMD

Piotr Gontarczyk | 01-08-2019 09:00 |

Japonia - konsumenci coraz chętniej wybierają procesory AMDAMD na tapecie ma już trzecią generację konsumenckich procesorów serii Ryzen, które poznaliśmy całkiem niedawno. AMD tym razem kolejny raz poszło za ciosem i ostro rywalizuje z Intelem na różnych segmentach cenowych. Architektura Zen 2 i litografia 7 nm razem potrafią konkurencji dać popalić, choć ta w niektórych zastosowaniach wciąż próbuje trzymać wyższość. Od dłuższego czasu w niemieckim sklepie Mindfactory, który regularnie ujawnia dane dot. sprzedaży, procesory AMD górują nad konkurentami marki Intel. Procesory AMD coraz lepiej radzą sobie też na całym rynku w Japonii, gdzie są już na krawędzi przebicia rywali.

W japońskich sklepach procesory AMD zaczynają sprzedawać się lepiej niż Intela. Producenci reagują wolniej, ale i oni zaczynają zmieniać front.

Japonia - konsumenci coraz chętniej wybierają procesory AMD [1]

Z ostatniego raportu firmy BCN, która zbiera dane o sprzedaży od największych sklepów detalicznych w Japonii wynika, że procesory AMD coraz szybciej zwiększają swój rynkowy udział. BCN swoją analizę opiera na danych od dwudziestu czterech detalistów, takich jak np. B2C, Edion, EC, czy Amazon.co.jp. Dane wskazują, że w tygodniu liczonym od 8 do 14 lipca procesory AMD sprzedawały się w rekordowym udziale rynkowym aż 68,6%. Szacuje się, że na koniec lipca ogólny udział AMD w skali całego miesiąca przekroczy po raz pierwszy 50%.

Japonia - konsumenci coraz chętniej wybierają procesory AMD [2]

Jeszcze w sierpniu ubiegłego roku w sprzedaży detalicznej procesory AMD stanowiły tylko około 20%, podczas gdy Intel zajmować czterokrotnie więcej. We wrześniu 2018 roku, gdy na dobre rozgrzały się problemy Intela z dostawami procesorów, udział AMD przekroczył 30%. W styczniu bieżącego roku przebita została bariera 40%, a czerwiec został zakończony z wynikiem 46,7%. W porównaniu ze styczniem 2018 roku (17,7%), AMD zwiększyło swój udział w sprzedaży detalicznej procesorów aż o 29 punktów procentowych. Tygodniowy poziom 50% procesory AMD przebiły w okresie od 24 do 30 czerwca. W pierwszym tygodniu lipca udział wyniósł 59,9%, a w drugim wspomniane już 68,6%. Wygląda więc na to, że Japońscy konsumenci są coraz bardziej zainteresowani kupowaniem procesorów AMD.

Japonia - konsumenci coraz chętniej wybierają procesory AMD [3]

Mindfactory: procesory AMD wciąż sprzedają się lepiej niż Intela

Trzeba jednak zauważyć, że zupełnie inne wyniki płyną z rynku gotowych komputerów stacjonarnych oraz laptopów. W czerwcu 2018 roku tylko 3% nowych pecetów w Japonii sprzedano z procesorami AMD. W czerwcu roku bieżącego wynik znacząco wzrósł, do 14,7%, ale to tylko pozornie wygląda słabo na tle sprzedaży detalicznej. Warto jednak zauważyć, że w przypadku AMD to jednak jest prawidłowość. Producenci gotowych komputerów znacznie wolniej przechodzą z Intela na AMD. Tak bywało już w przeszłości i tak jest też dziś. Gdy na rynek weszły pierwsze procesory Athlon, w 1999 roku, pierwsi rzucili się na nie konsumenci. Producenci pecetów reagowali znacznie wolniej. Wynikać to może z różnych przyczyn. Przede wszystkim u wielu chodzi o długoterminowe zamówienia na procesory, w tym przypadku Intela. Z nimi wiążą się długoterminowe zamówienia na inne podzespoły gotowych komputerów stacjonarnych, czy laptopów. Blisko 15% udziału AMD w tych konstrukcjach rok po uzyskaniu 3% to naprawdę spory sukces.

Źródło: PCWatch
181
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 156

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.