Odrzutowy motocykl może być twój za jedyne 380 000 dolarów
Prototypowy pojazd wygląda, jak wyjęty z planu filmu SF, a cała moc pięciu silników odrzutowych Speedera umożliwia mu nie tylko błyskawiczne przemieszczanie się, ale i unoszenie w powietrzu. W gruncie rzeczy to taki jednoosobowy, hałaśliwy, kosztowny dron, na pierwszy rzut oka kojarzący się ze skuterami repulsorowymi z Gwiezdnych Wojen czy pojazdami odrzutowymi z filmu Wyspa. Jeśli tylko dysponujemy kwotą 380 000 dolarów (na początek wystarczy 10 000 USD depozytu do zarezerwowania latającego skutera) już teraz możemy składać zamówienie na stronie producenta, firmy Jetpack Aviation, która (jak sama nazwa wskazuje) specjalizuje się w produkcji i sprzedaży plecaków odrzutowych.
Przelot na wysokości 4 kilometrów wymaga czegoś więcej do ochrony niż zwykłego kasku. Ciekawe, czy w pakiecie z latającym skuterem producent przewidział plecak ze spadochronem.
Speeder, bo tak nazywa się nowy produkt Jetpack Aviation, ma posłużyć do błyskawicznego przemieszczania się na niewielkie odległości. Przy tym, jako VTOL, latający motocykl nie wymaga zbyt wiele miejsca do startu i lądowania. Pojazd może wznieść się na wysokość ok. 4,5 kilometra, a zasięg urządzenia to ok. 72 kilometry, przy maksymalnej prędkości przelotowej wynoszącej 240 km/h. Obecnie prowadzone są testy prototypów pojazdów w skali 1/3, produkcję odrzutowych motocykli przewidziano na 2020 rok. W pierwszej serii ma powstać 20 egzemplarzy, które trafią do klientów, składających właśnie zamówienia na stronie producenta.
Firma Jetpack Aviation obok wersji cywilnej przewiduje również wojskowy wariant Speedera, którego głównym zastosowaniem ma być ewakuacji rannych z pola boju - pojazd może poruszać się w pełni autonomicznie, bez nadzoru pilota. Na filmie reklamowym widać wykorzystanie Speedera w roli powietrznego transportera, z dobudowanym bagażnikiem. Komercyjna wersja Speedera ma być dostępna w dwóch wariantach: Ultralight z 19-litrowym zbiornikiem i prędkością przelotową ograniczoną do niecałych 100 km/h nie będzie wymagała licencji pilota, wystarczy przeszkolenie w siedzibie Jetpack Aviation. Większa wersja EVS (Experimental Version) wymaga już szkolenia i licencji pilota.