NVIDIA DLSS 3.7.0 - nowa wersja technologii wprowadza znaczącą zmianę. Lepsza jakość obrazu pod każdym względem
Technologia NVIDIA Deep Learning Super Sampling (DLSS) została stworzona w celu zapewnienia płynniejszej rozgrywki w grach wideo. Jej sposób działania opiera się na odpowiednim algorytmie, który analizuje obraz w niższej rozdzielczości i skaluje go do wyższej (wybranej przez użytkownika). W tym procesie powstają jednak pewne nieścisłości w obrazie, więc rozwiązanie jest wciąż usprawniane. NVIDIA DLSS w najnowszej wersji 3.7.0 radzi sobie z tym zadaniem jeszcze lepiej.
Najnowsza wersja technologii NVIDIA DLSS 3.7.0 jest już dostępna do pobrania oraz wypróbowania w wielu grach. Wprowadzone zmiany są dość istotne i odnoszą się głównie do poprawy jakości generowanego obrazu.
Test Horizon Forbidden West PC - Porównanie jakości technik skalowania NVIDIA DLSS, AMD FSR oraz Intel XeSS
Nowa wersja omawianego rozwiązania została udostępniona wraz z pakietem dla deweloperów DLSS Super Resolution SDK 3.7.0 i możemy ją pobrać z tego adresu. Natomiast żeby z niej skorzystać, trzeba w pobranym archiwum znaleźć plik nvngx_dlss.dll (ścieżka to: ngx_dlss_demo -> DLSS_Sample_App -> bin -> ngx_dlss_demo), a następnie podmienić go w określonym folderze należącym do docelowej gry. Aktualizacja wprowadza zupełnie nowy zestaw ustawień, który odpowiada za renderowanie grafiki (preset E - nazwa kodowa eager_donkey) - nie jest on widoczny dla użytkownika, ponieważ wybierają go deweloperzy implementujący NVIDIA DLSS w swoich grach. Można jednak niejako zmusić produkcję, aby wykorzystywała wprowadzoną wersję w pełni. Wystarczy skorzystać z narzędzia DLSSTweaks i zmienić opcję GlobalForcedPreset.
Path Tracing w Cyberpunk 2077 i Alan Wake II - Czy GeForce RTX 4080 to minimum nawet z NVIDIA DLSS i Frame Generation?
Użytkownicy już podzielili się swoimi opiniami, z których praktycznie wszystkie są pozytywne. Wskazuje się na lepszą szczegółowość obrazu, a także mniejsze rozmycie, czy też smużenie obiektów podczas ruchu. W tym newsie możemy zobaczyć działające rozwiązanie w produkcji Cyberpunk 2077, natomiast gracze odnosili się także do innych tytułów, w których zauważyli pozytywne zmiany, takich jak Horizon: Forbidden West. Największą zmianą okazuje się wspomniany zestaw ustawień, który według wielu osób daje zbliżone efekty do technologii NVIDIA DLAA. Na poniższym wideo możemy zobaczyć przykłady użycia NVIDIA DLSS 3.7.0 w niektórych tytułach.
Powiązane publikacje

Gemini Live z większymi możliwościami już wkrótce. Jednak bez subskrypcji nie skorzystamy z nowości od Google
8
Nadchodzą chatboty, które będą działać 10x szybciej od obecnych. Mercury to pierwsza seria dLLM, która to udowadnia
40
Komunikator Skype oficjalnie się żegna. Firma Microsoft zachęca do pozostawienia go na rzecz platformy Teams
40
OpenAI prezentuje GPT-4.5. Największy model AI już dostępny dla subskrybentów ChatGPT Pro. Większa wiedza i naturalne rozmowy
14