Nokia sprzedała mapy HERE za 3 miliardy dolarów
Mapy HERE były znane przede wszystkim posiadaczom urządzeń mobilnych z zainstalowanym systemem Windows Phone. Google nie udostępniało swoich map na konkurencyjny system, dlatego też korporacja z Redmond musiała coś wymyślić, aby jego urządzenia funkcjonalnością nie odstawały od konkurentów. Zdecydowano się zatem wprowadzić technologię Nokii o nazwie Here, która była odpowiedzialna za dostarczanie map oraz nawigację. Niestety, kiedy po romansie z Microsoftem Nokia wpadła w poważne problemy finansowe zarząd zadecydował, że warto byłoby sprzedać ten dział – urządzeniami mobilnymi póki co się nie zajmują, a dodatkowe pieniądze z pewnością by się przydały. W taki oto sposób mapy HERE zostały wystawione na sprzedaż i ostatecznie zostały kupione przez konsorcjum BMW, Audi oraz Mercedes-Benz – jednym słowem HERE trafiło do rąk niemieckich marek.
Kwota, za jaką zdecydowano się sprzedać mapy wynosi 3,07 miliarda dolarów (2,8 miliarda euro), więc Nokia powinna być teoretycznie zadowolona ze swojej sprzedaży, gdyż pierwotnie dział HERE był wyceniany na 2,1 miliarda euro. Co teraz stanie się ze sprzedaną technologią?
Jesteśmy ciekawi jak Microsoft zareaguje na te doniesienia, gdyż mapy HERE są aktywnie wykorzystywane w jego urządzeniach mobilnych.
Bardzo prawdopodobne, że kupione mapy będą wykorzystywane w autonomicznych samochodach i w połączeniu z innymi danymi przesyłanymi przez samochody, tego typu pojazdy będą bezpieczne podczas poruszania się po drogach. Finalizacja sprzedaży ma się odbyć w pierwszym kwartale 2016 roku. Warto na koniec zaznaczyć, że technologia HERE nie została wymyślona przez Nokię - została ona nabyta wraz z firmą Navteq za 8,1 miliarda dolarów w 2008 roku.
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57