Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Microsoft znosi opłaty licencyjne za Windowsa dla małych urządzeń

Arkad | 03-04-2014 15:09 |

Wczorajsza konferencja Microsoft Build przyniosła nam między innymi prezentację nowego system mobilnego Windows Phone 8.1 oraz oficjalną zapowiedź najnowszej aktualizacji dla systemu Windows 8.1 o nazwie Update - dla użytkowników desktopów na pewno znacznie ważniejszą informacją było ujawnienie daty premiery wspomnianego już pakietu, jednak ciągle rosnąca liczba klientów decydujących się na zakup smartfona z Windows Phone na pokładzie jest dla Microsoftu jedyną możliwością na uratowanie swojej pozycji na rynku urządzeń mobilnych. Nie ma wątpliwości, że firma z Redmond przespała moment przenośnej rewolucji i teraz musi gonić konkurencję wraz ze swoją platformą i smartfonami Lumia produkowanymi przez Nokię. Sytuacja może się jednak zmienić ze względu na nową taktykę Microsoftu... ku uciesze producentów ;]

Aby zachęcić kolejnych producentów do tworzenia własnych urządzeń zarządzanych przez Windowsa, Microsoft ogłosił wczoraj zniesienie opłaty licencyjnej dla produktów z wyświetlaczem o przekątnej mniejszej niż 9 cali - oznacza to, że smartfony i mniejsze tablety mogą wejść w ekosystem Windowsa bez większego nakładu ze strony producenta. Początkowo opłaty wynosiły od 15 do 35 dolarów, więc jest to duża zmiana w stosunku do pierwotnej strategii.

Systemy Windows Phone, Windows 8 oraz Windows RT znajdą się na większej liczbie urządzeń ze względu na zniesienie niektórych opłat licencyjnych?

Oferta Microsoftu nie dotyczy jedynie systemu Windows Phone, bowiem twórcy mogą instalować także Windowsa 8 oraz Windowsa RT zupełnie za darmo - o ile zmieszczą się w limicie 9 cali. Microsoft ogłosił także darmowe systemy dla urządzeń typu IoT (Internet of Things), które dopiero zaczynają swój podbój rynku konsumenckiego. Firma z Redmond na wczorajszej konferencji zdecydowanie pokazała się z dobrej strony i zmieniła nastawienie niektórych użytkowników do produktów marki - niektóre rzeczy zostały oczywiście najpierw popsute w celu marketingowej naprawy, jednak Microsoft nie jest jedyną firmą praktykującą taką strategię.

Źródło: VR-Zone

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 2

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.