Marvel’s Avengers otrzymuje DLSS, mimo że gra traci użytkowników
NVIDIA ujawniła, że Marvel’s Avengers, gra-usługa studiów deweloperskich Crystal Dynamics i Eidos Montreal, otrzymało obsługę techniki rekonstrukcji obrazu DLSS, opierającej się na sztucznej inteligencji i tzw. głębokim uczeniu. Jest to niespodziewana decyzja, ponieważ produkcja Square Enix wyszła półtora miesiąca temu i raczej nikt nie spodziewał się, że dostanie w ogóle takową aktualizację. Miałoby to więcej sensu, gdyby gra cieszyła się dużą popularnością i gracze nadal chętnie by się w nią zagrywali, ale statystyki ze Steam Charts i SteamDB są okrutne i zwiastują powolny proces umierania trybu sieciowego w Marvel’s Avengers. Aktualizacji związanej z DLSS doczekał się także Wolfenstein: Youngblood.
Marvel’s Avengers doczekało się obsługi DLSS 2.1, szkoda tylko, że „nieco” spóźnionej. Od premiery gry minęło mianowicie już półtora miesiąca i z tygodnia na tydzień traci ona coraz więcej graczy.
NVIDIA DLSS 2.0 - Test wydajności i porównanie jakości obrazu
Marvel’s Avengers, której premiera odbyła się 4 września, jest kolejną grą obsługującą technikę DLSS 2.1 z trybem Ultra Performance dla rozdzielczości 8K i obsługą VR pod nowe karty graficzne NVIDIA GeForce RTX 3090. Aktualizację otrzymał także Wolfenstein Youngblood, który wcześniej obsługiwał "tylko" DLSS 2.0, a od teraz także 2.1, dołączając tym samym do Control, Death Stranding, Justice i Minecrafta RTX. W kolejce czekają następujące tytuły: Boundary, Bright Memory: Infinite, Ready Or Not, Scavengers i Watch Dogs Legion. DLSS pojawi się także m.in. w Call of Duty: Black Ops Cold War i Cyberpunku 2077.
NVIDIA DLSS 2.1 z trybem Ultra Performance dla 8K i obsługą VR
Marvel’s Avengers zebrało mieszane opinie wśród użytkowników platformy Steam (ok. 65% pozytywnych przy zaledwie niespełna 10 tysięcy recenzji). Krytycy oceniają tytuł podobnie. Gra osiągnęła średnią ocen na poziomie 67% w serwisie Metacritic i doceniono w niej potencjał, ale powtarzalność w trybach sieciowych zabija zainteresowanie, a na razie dostaje jedynie zwykłe aktualizacje. Wersja PC nadal jest zabezpieczona znienawidzonym przez gros graczy Denuvo, przez co wielu z nich nadal jest zniechęconych do zakupu. Grze może nie pomóc nawet dodatkowa, darmowa zawartość, którą Square Enix ujawniło w popremierowym planie rozwoju. W ostatnich 30 dniach średnia liczba graczy wynosi nieco ponad 3 tys. (początkowo było ich przeszło 30 tys.), a obecnie w ostatnich dniach zagrywa się w nią codziennie ok. 1,4-2 tys. użytkowników, a ta liczba regularnie maleje (w tej chwili gra w nią zaledwie 800-900 osób).
Powiązane publikacje

StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
13
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
4
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
10
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124