Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Facebook będzie walczyć z żebraniem lajków

Arkadiusz Bała | 20-12-2017 10:00 |

Facebook będzie walczyć z żebraniem lajków"Daj lajka, mam horom curke!", "Co jest lepsze: psy (lajk) czy koty (serduszko)?", "Oznacz znajomego, który widzi tylko 24 FPS!" - kto choć raz nie dał się sprowokować tego typu postom na Facebooku, niech pierwszy rzuci kamień! No dobra, może z tym rzucaniem to nie jest taki dobry pomysł, bo kilku chętnych by się pewnie znalazło. Wątpię jednak by ktokolwiek w przeszłości nie miał w ogóle styczności z wpisami, których jedynym celem jest sprowokowanie użytkowników do reakcji. Jeśli należycie do grona osób, którym działają one na nerwy, to mam dobrą wiadomość - nie jesteście sami. Okazuje się, że Mark Zuckerberg i reszta ekipy zarządzającej Facebookiem również ich nie lubią i zdecydowali się z nimi walczyć.

Zgodnie z nową polityką Facebooka wszystkie posty, które mają na celu wyłudzenie reakcji, będą rzadziej wyświetlały się w newsfeedach.

Facebook będzie walczyć z żebraniem lajków [1]

Messenger Kids, czyli komunikator dla dzieci do Facebooka

W ramach swojej nowej polityki Facebook ma zamiar walczyć z wszelkiego rodzaju próbami wyłudzania zaangażowania. Jako przejaw takiego działania wyróżniono m.in. posty nakłaniające do głosowania reakcjami czy wpisy typu "oznacz znajomego". Generalnie rzecz biorąc, na celowniku są wszystkie posty, które same w sobie nie mają merytorycznej wartości, a służą wyłącznie generowaniu jak najwyższego zainteresowania. W jaki sposób Facebook ma zamiar z nimi walczyć? Poprzez obcinanie zasięgów. Tego typu wpisy docelowo mają rzadziej pojawiać się w naszych newsfeedach.

Facebook będzie walczyć z żebraniem lajków [2]

Kolejna fala sprytnych ataków phishingowych na Facebooku

Jak nietrudno się domyślić, administracja portalu uzasadnia swoje działania wyższymi ideałami. W tym przypadku miałoby chodzić konkretnie o zachowanie "autentyczności" aktywności na portalu. Oczywiście wierzymy przedstawicielom Facebooka, ale jednak gdzieś głęboko w serduszku rodzi się myśl, że oprócz tego może istnieć także drugi powód - pieniądze. Korporacja Marka Zuckerberga zarabia przecież pokaźne kwoty na promowaniu konkretnych postów i fanpage'y, natomiast takie "żebranie lajków" to prosty sposób na zdobycie dużego zasięgu i to - o zgrozo - zupełnie za darmo! Nie trzeba być szczególnym specjalistą z dziedziny biznesu żeby dostrzec tu pewien konflikt interesów i zrozumieć Facebooka, który stara się z tego typu działaniami walczyć. Poza tym, kto wie, może jeszcze wyjdzie to nam na dobre? Czas pokaże.

Źródło: Facebook
134
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 24

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.