Intel obiecuje wydać premierowe sterowniki dla Elden Ring... po czym w dniu premiery gry o nich zapomina
Dzisiaj na PC oraz konsolach zadebiutowała najnowsza produkcja From Software - Elden Ring. Mamy do czynienia z grą o podobnym klimacie co seria Dark Souls, choć tym razem cała zawartość umieszczona została w imponującym, otwartym świecie. Choć recenzenci na całym świecie wystawili grze najwyższe noty, gra na Steam nie cieszy się przesadnie dobrymi opiniami samych graczy. Najnowszy tytuł oferuje bardzo przeciętną optymalizację oraz kiepski stan techniczny - inaczej nie da się tego określić, jeśli nawet na GeForce RTX 3090 zdarzają się spadki wydajności i widoczne mikroprzycięcia. Jeszcze przed premierą gry, Intel oraz Bandai Namco (wydawca) zacieśnili współpracę, a Intel od dawna obiecywał stosowany pakiet sterowników dla swoich układów graficznych, dostosowanych pod optymalizację gry. Coś jednak nie zagrało po drodze, bowiem Intel najwidoczniej... zapomniał o wydaniu sterowników.
Zgodnie z obietnicą Intela, wczoraj miały pojawić się premierowe sterowniki z obsługą gry Elden Ring. Tytuł zadebiutował dzisiaj, ale Intel widocznie zapomniał o sterownikach...
Elden Ring - poznaliśmy wymagania sprzętowe gry dla wersji PC. Po debiucie pojawi się wsparcie dla Ray Tracingu
Jeszcze kilka dni temu, a ściślej mówiąc 18 lutego, na twitterowym koncie Intela pojawił się krótki materiał wideo z opisem dotyczącym współpracy z Bandai Namco. W wiadomości możemy przeczytać o szykowaniu sterowników "Day-0" dla Elden Ring, która jest jednym z najbardziej wyczekiwanych gier tego roku wśród graczy PC. Stosowane sterowniki od Intela miały pojawić się wczoraj. Jesteśmy już jednak po premierze, a pakietu sterowników jak nie było tak nadal nie ma. Powodów opóźnienia niestety nie znamy.
We’re very excited to be partnering with @BandaiNamcoUS for #EldenRing, one of the most anticipated game releases in 2022. Get our Intel day-0 graphics driver on February 24th to ensure your system is optimized for Elden Ring when it launches. pic.twitter.com/hB2coiPQX8
— Intel Graphics (@IntelGraphics) February 18, 2022
Elden Ring otrzyma Ray Tracing na PC oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X. Gra na PC będzie miała limit FPS
Jakby tego było mało, wchodząc na oficjalną stronę Intela z informacjami na temat Elden Ring, widzimy odnośnik do pobrania najnowszych sterowników. Ostatnie z obsługą m.in. Intel Iris Xe Graphics, Iris Xe MAX Graphics czy UHD Graphics pojawiły się w listopadzie ubiegłego roku. Od ponad 6 tygodni nie pojawiły się żadne nowe optymalizacje dla kolejnych gier. Nie wygląda to zbyt zachęcająco, zwłaszcza że lada moment pojawią się karty graficzne Intel ARC z układami Alchemist. Jeśli Intel w dalszym ciągu będzie miał problem ze sterownikami dla swoich GPU, ich osiągi w grach mogą być znacznie niższe niż w konkurencyjnych modelach.
Powiązane publikacje

AMD Radeon RX 7700 - zaskakujący debiut nowego układu RDNA 3. To może być tania alternatywa dla Radeona RX 9600 XT 16 GB
32
Intel oraz NVIDIA ogłaszają wieloletnie partnerstwo. Firmy będą tworzyć customowe układy dla centrów danych oraz dla PC
38
Intel Gaudi 3 PCIe w serwerach Dell. Nowa platforma AI oferuje 600 W TDP na układ i wsparcie dla modeli Llama4, Deepseek, Qwen3
15
NVIDIA GeForce GTX 2080 Ti - oto nigdy nie wydany układ z 12 GB VRAM. Ma lepszą specyfikację niż GeForce RTX 2080 Ti
14