Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Elden Ring otrzyma Ray Tracing na PC oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X. Gra na PC będzie miała limit FPS

Damian Marusiak | 08-11-2021 12:00 |

Elden Ring otrzyma Ray Tracing na PC oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X. Gra na PC będzie miała limit FPSKilka dni temu studio From Software opublikowało blisko 15-minutowy materiał wideo z nadchodzącej gry Elden Ring. To pozycja, na którą czeka mnóstwo fanów studia. Po trylogii Dark Souls oraz Sekiro: Shadows Die Twice, przyszła pora na kolejne nowe IP japońskiego studia. W przeciwieństwie do poprzednich gier, Elden Ring będzie stawiać na otwarty świat, który będziemy mogli dowolnie przemierzać. Oczywiście nadal powinniśmy oczekiwać wymagającej rozgrywki, aczkolwiek studio już potwierdziło, że próg wejścia dla nowych graczy będzie nieco niższy niż dotychczas. Na premierę musimy jeszcze poczekać kilka miesięcy (debiut w lutym), aczkolwiek do sieci przedostają się kolejne informacje na temat gry. Tym razem dotyczą one technicznej warstwy produkcji. Niektóre z nich są pozytywne... inne mniej.

Poznaliśmy pierwsze szczegóły dotyczące technicznej warstwy gry Elden Ring. Produkcja From Software otrzyma na PC oraz konsolach PlayStation 5 / Xbox Series X wsparcie dla Ray Tracingu. Jednocześnie nawet komputerowa wersja będzie miała ograniczenie do 60 FPS maksymalnie.

Elden Ring otrzyma Ray Tracing na PC oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X. Gra na PC będzie miała limit FPS [1]

Elden Ring z 15-minutowym oficjalnym gameplayem. Poznaliśmy też zawartość edycji kolekcjonerskiej

Elden Ring będzie pierwszą produkcją studia, wspierającą technikę Ray Tracingu. Nie pojawi się on jednak na premierę gry, a w jednej z kolejnych aktualizacji niedługo po debiucie. Co ciekawe, Ray Tracing zawita zarówno na PC jak również konsole PlayStation 5 oraz Xbox Series X. Xbox Series S nie otrzyma natomiast wsparcia dla RT. Ponadto wszystkie platformy docelowe będą wspierać HDR. Problematyczna wydaje się jednak kwestia płynności. Wersja komputerowa zostanie zablokowana na maksymalnie 60 FPS.

  PlayStation 4 PlayStation 4 Pro PlayStation 5
Rozdzielczość Do 1920x1080 Do 3200x1800 Do 3840x2160
Płynność 30 FPS 30 FPS Do 60 FPS
Wsparcie dla HDR Tak Tak Tak
Wsparcie dla Ray Tracingu Nie Nie Tak
  Xbox One Xbox One X Xbox Series S Xbox Series X PC
Rozdzielczość Do 1600x900 Do 3840x2160 Do 2560x1440 Do 3840x2160 Do 3840x2160
Płynność 30 FPS 30 FPS Do 60 FPS Do 60 FPS Do 60 FPS
Wsparcie dla HDR Tak Tak Tak Tak Tak
Wsparcie dla Ray Tracingu Nie Nie Nie Tak Tak

Elden Ring z datą premiery ustaloną na początek 2022 roku. Twórcy Dark Souls zaprezentowali nowy zwiastun gry action RPG

Informacje dotyczące konsol PlayStation 5 oraz Xbox Series dotyczą maksymalnych możliwych wartości. Urządzenia będą bowiem oferować dwa tryby obrazu - wydajności oraz jakości. W trybie wydajności będziemy się bawić w maksymalnie 60 FPS, ale przy obniżonej rozdzielczości. Tryb jakości zaoferuje rozdzielczość 4K, ale jednocześnie przy 30 klatkach na sekundę. Ray Tracing na pewno pojawi się w trybie jakości, jednak jego obecność w trybie wydajności wydaje się obecnie niepewna. W przypadku podstawowych konsol PS4/X1 otrzymamy możliwość grania w maksymalnie Full HD (PS4) lub 900p (X1), przy 30 FPS. Wersje PS4 Pro oraz Xbox One X zaoferują z kolei zauważalnie wyższą rozdzielczość, ale w dalszym ciągu przy 30 klatkach. Elden Ring na PC oraz konsolach zadebiutuje 25 lutego 2022 roku.

Elden Ring otrzyma Ray Tracing na PC oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X. Gra na PC będzie miała limit FPS [2]

Źródło: WCCFTech
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 30

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.