Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Gry jako usługa: EA i Activision zarobiły 79 mld. dolarów od 2012 r.

Ewelina Stój | 22-10-2018 14:30 |

Gry jako usługa: EA i Activision zarobiły 79 mld. dolarów od 2012 r.Gry jako usługa przynoszą kosmiczne zyski największym wydawcom, kompensując szalenie wysokie koszty produkcji gier wideo. Według raportu grupy analitycznej DFC Intelligence, EA i Activision świętują wzrost dochodów o prawie 80 miliardów dolarów od czasu pojawienia się gier serwisowych w 2012 roku. Wartość gier sprzedawanych w formie game as a service wzrosła w obrębie samego Activision z 10 miliardów dolarów do 60 miliardów dolarów, a w przypadku samego Electronic Artc z 4 do 33 miliardów dolarów. Powyższe liczby dają niejako pewność, że choćby rzesze ludzi skandowały "precz z mikropłatnościami", to wątpliwym jest, by studia zmieniły strategię, zarabiając na nich takie pieniądze.

Według badań, Games as a Service opłaca się bardzo mocno jako model finansowy w grach - zarówno dla EA, jak i Activision.

Gry jako usługa: EA i Activision zarobiły 79 mld. dolarów od 2012 r. [3]

Lootboksy i perki: ile pieniędzy wyciągnie z nas Fallout 76?

Przedstawicielem gry jako usługi jest chociażby FIFA 19, która prócz jednorazowej sprzedaży (mowa o zakupie kopii gry) zarabia także chociażby na pakietach kart Ultimate Team, w które ludzie nieustannie lokują swoje pieniądze. Jednym z zarabiających najwięcej tytułów w obrębie modelu game as a service jest z całą pewnością chociażby seria Call of Duty, a także Destiny. Ale nie próżnuje także Overwatch, Heroes of the Storm, World of Warcraft czy Diablo 3. Ilość pieniędzy, którą gracze wydają na powyższe tytuły przechodzi czasami ludzkie pojęcie.

Gry jako usługa: EA i Activision zarobiły 79 mld. dolarów od 2012 r. [2]

CD Projekt Red nie wprowadzi lootboksów do Cyberpunk 2077

Powyższe liczby mówią same przez się: produkowanie gier w systemie game as a service jest niebywale opłacalne, toteż z całą pewnością tego typu gry wciąż pojawiać się będą jak grzyby po deszczu. Weźmy choćby przykład nowego Assassin's Creed: Odyssey, którym jeden z największych wydawców - Ubisoft podejmuje pierwsze kroki, by stworzyć otwarty świat o nieskończonym okresie trwania, który rozwijany byłby właśnie poprzez mikropłatności. Wystarczy więc stworzyć spory tytuł, zaimplementować dobrze przemyślany system mikropłatności czy loot boksów i profitować przez wiele następnych lat.

Gry jako usługa: EA i Activision zarobiły 79 mld. dolarów od 2012 r. [1]

Źródło: DFCint
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 52

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.