Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

GeForce RTX 3080 - informacje o problemach z kondensatorami

Damian Marusiak | 28-09-2020 13:00 |

GeForce RTX 3080 - informacje o problemach z kondensatoramiKilka dni temu w sieci pojawiły się informacje na temat niestabilności niektórych niereferencyjnych kart graficznych GeForce RTX 3080, które po przekroczeniu 2000 MHz na rdzeniu powodowały wysypywanie się uruchomionych gier do pulpitu. Początkowo nie do końca było wiadomo co jest powodem wadliwego działania kart, tym bardziej że partnerzy AiB NVIDII również nie dzielili się żadnymi informacjami. W weekend jednak ujawniono szereg nowych szczegółów, które rzucają światło na całą sprawę. Okazuje się, że powodem problemów z niektórymi kartami jest zastosowanie wyłącznie kondensatorów POSCAP, które dużo gorzej radzą sobie z filtrowaniem napięć NVVDD oraz MSVDD dla układu graficznego. Niektóre firmy współpracujące z NVIDIĄ potwierdziły powyższy powód.

Pojawiły się nowe informacje na temat problemów ze stabilnością kart GeForce RTX 3080 w wersjach niereferencyjnych. Głównym winowajcą miały okazać się słabszej jakości kondensatory POSCAP bez dodatkowego umieszczania kondensatorów MLCC o lepszych parametrach.

GeForce RTX 3080 - informacje o problemach z kondensatorami [1]

Problem ze stabilnością nowych układów Ampere dotyczy przede wszystkim kart GeForce RTX 3080, a powodem ma być sam projekt niektórych wersji niereferencyjnych, o czym w weekend poinformował serwis igor's Lab. Najwięcej problemów obecnie sprawiają karty ZOTAC z linii Trinity oraz Gigabyte z serii Gaming (co ciekawe w serii Eagle nie są na razie zgłaszane problemy ze stabilnością, choć tam również wprowadzono wyłącznie kondensatory POSCAP, co oznacza że może to nie być jedyny powód problemów z kartami), gdzie firmy zdecydowały się na umieszczenie wyłącznie kondensatorów polimerowo-tantalowych (POSCAP), które są tańsze, ale jednocześnie gorzej radzące sobie z filtrowaniem napięć NVVDD oraz MSVDD, powodując tym samym większe prawdopodobieństwo niestabilności kart przy przekroczeniu pewnego poziomu taktowania rdzenia (w tym wypadku powyżej 2 GHz).

GeForce RTX 3080 - informacje o problemach z kondensatorami [2]

GeForce RTX 3080 - informacje o problemach z kondensatorami [3]

GeForce RTX 3080 - informacje o problemach z kondensatorami [4]
Od góry: ZOTAC GeForce RTX 3080 Trinity z kondensatorami POSCAP, NVIDIA GeForce RTX 3080 Founders Edition z mieszanką kondensatorów POSCAP oraz MLCC oraz ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming wyłącznie z kondensatorami MLCC.

Zdecydowana większość partnerów NVIDII wprowadziła mieszankę kondensatorów POSCAP oraz MLCC (wielowarstwowe kondensatory ceramiczne), podobnie jak sama NVIDIA we własnym projekcie Founders Edition. Co ciekawe tylko jedna firma zdecydowała się na umieszczenie najlepszych kondensatorów MLCC w swoich niereferencyjnych kartach i jest to ASUS - zarówno TUF Gaming jak i ROG Strix posiadają właśnie kondensatory ceramiczne, które są bardziej odporne (ale i droższe) na wyższe częstotliwości taktowania oraz temperatury i lepiej radzące sobie z filtrowaniem napięć NVVDD oraz MSVDD. Według informacji jakie przekazują do sieci partnerzy NVIDII (z wyjątkiem EVGA) zorientowali się oni o problemach z kartami z samymi kondensatorami POSCAP, jednak ze względu na zbyt małą ilość czasu na testy, zdecydowano się pozostawić początkowy projekt bez dalszych zmian. Z kolei firma EVGA, która również przeprowadzała testy, zauważyła problem z zastosowanymi 6 kondensatorami POSCAP i zdecydowała się na zmianę na 4 POSCAP + 20 MLCC dla karty EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 oraz 5 POSCAP + 10 MLCC dla karty EVGA GeForce RTX 3080 XC3. Z kolei firmy Colorful oraz ZOTAC mają zmienić swoje niereferenty na poprawione wersje, w których umieszczona zostanie mieszanka kondensatorów POSCAP oraz MLCC. 

Źródło: VideoCardz, igor's Lab
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 233

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.