Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Xbox Scarlett: CPU ma zapewnić bezkompromisową wydajność

Jakub Krawczyński | 21-10-2019 20:00 |

Xbox Scarlett: CPU ma zapewnić bezkompromisową wydajnośćWszyscy wiemy, co było piętą achillesową tej generacji konsol: notoryczne problemy z płynnością gier, relatywnie rzadkie użycie 60 FPS oraz długie czasy ładowania. Wynikały one oczywiście z bardzo słabego procesora, jakim był AMD Jaguar, a także braku dysku SSD. Odświeżone wersje konsol, takie jak PS4 Pro oraz Xbox One X dały potężnego wydajnościowego kopa (szczególnie X1X) w kwestii GPU, ale z racji konieczności utrzymania kompatybilności, nie mogły sobie pozwolić na zbyt wielkie modyfikacje CPU. Rewolucja (jak na konsolowe standardy) dopiero nadejdzie w przyszłym roku, kiedy to PlayStation 5 i Xbox Scarlett nadejdą z procesorami AMD Ryzen opartymi na architekturze Zen 2 w 7 nm oraz GPU Navi. Na temat możliwości technicznych nowej konsoli Microsoftu wypowiadał się niedawno Aaron Greenberg, szef marketingu gier marki Xbox.

Xbox Scarlett ma, zdaniem Aarona Greenberga z Microsoftu, zapewnić bezkompromisową wydajność i do 120 FPS.

Xbox Scarlett: CPU ma zapewnić bezkompromisową wydajność [1]

Greenberg wypowiadał się na łamach Oficjalnego Magazynu Xbox i podejmował tematykę komponentów użytych w Xbox Scarlett i ich wpływu na wydajność konsoli. Przede wszystkim podkreślił, że największą różnicę wniesie nowy procesor. Dzięki niemu deweloperzy nie będą musieli już przystawać na żadne kompromisy związane z płynnością gier. Pracownik Microsoft podkreślił, że zarówno będzie możliwe uzyskanie obrazu w 4K, jak i 120 FPS-ów. Sposób jego wypowiedzi sugerował, że niekoniecznie uzyskamy te dwa parametry jednocześnie (zresztą w chwili obecnej nawet RTX 2080 Ti w NVLink nie pozwala na to w grach z 2018 i 2019 roku) . Niemniej podkreślił, że ten poziom wydajności jest obecnie niespotykany wśród konsol.

Ray-tracing w konsoli Xbox Scarlett. Będą dedykowane rdzenie

Xbox Scarlett: CPU ma zapewnić bezkompromisową wydajność [2]

120 FPS w dobie telewizorów z matrycami 120 Hz i obsługą technologii Variable Refresh Rate, w tym AMD FreeSync wydaje się być jak najbardziej słusznym krokiem w stronę graczy. W tym roku nowa seria LG OLED wprowadziła HDMI 2.1, którego przepustowość jest w stanie zapewnić obraz 4K przy jednoczesnym odświeżaniu 120 Hz. Wydaje się więc, że obecne i przyszłe telewizory będą wręcz idealnie dopasowane pod przyszłą generację konsol. PS5 oraz Project Scarlett mają również być wyposażone w dedykowane rdzenie do obsługi ray tracingu – kolejnego niezwykle ważnego aspektu graficznego, który niewątpliwie będzie mocno reklamowany w nowej generacji konsol.

Xbox Scarlett: CPU ma zapewnić bezkompromisową wydajność [3]

Źródło: Wccftech
0
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 64

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.