Xbox Scarlett: CPU ma zapewnić bezkompromisową wydajność
Wszyscy wiemy, co było piętą achillesową tej generacji konsol: notoryczne problemy z płynnością gier, relatywnie rzadkie użycie 60 FPS oraz długie czasy ładowania. Wynikały one oczywiście z bardzo słabego procesora, jakim był AMD Jaguar, a także braku dysku SSD. Odświeżone wersje konsol, takie jak PS4 Pro oraz Xbox One X dały potężnego wydajnościowego kopa (szczególnie X1X) w kwestii GPU, ale z racji konieczności utrzymania kompatybilności, nie mogły sobie pozwolić na zbyt wielkie modyfikacje CPU. Rewolucja (jak na konsolowe standardy) dopiero nadejdzie w przyszłym roku, kiedy to PlayStation 5 i Xbox Scarlett nadejdą z procesorami AMD Ryzen opartymi na architekturze Zen 2 w 7 nm oraz GPU Navi. Na temat możliwości technicznych nowej konsoli Microsoftu wypowiadał się niedawno Aaron Greenberg, szef marketingu gier marki Xbox.
Xbox Scarlett ma, zdaniem Aarona Greenberga z Microsoftu, zapewnić bezkompromisową wydajność i do 120 FPS.
Greenberg wypowiadał się na łamach Oficjalnego Magazynu Xbox i podejmował tematykę komponentów użytych w Xbox Scarlett i ich wpływu na wydajność konsoli. Przede wszystkim podkreślił, że największą różnicę wniesie nowy procesor. Dzięki niemu deweloperzy nie będą musieli już przystawać na żadne kompromisy związane z płynnością gier. Pracownik Microsoft podkreślił, że zarówno będzie możliwe uzyskanie obrazu w 4K, jak i 120 FPS-ów. Sposób jego wypowiedzi sugerował, że niekoniecznie uzyskamy te dwa parametry jednocześnie (zresztą w chwili obecnej nawet RTX 2080 Ti w NVLink nie pozwala na to w grach z 2018 i 2019 roku) . Niemniej podkreślił, że ten poziom wydajności jest obecnie niespotykany wśród konsol.
Ray-tracing w konsoli Xbox Scarlett. Będą dedykowane rdzenie
120 FPS w dobie telewizorów z matrycami 120 Hz i obsługą technologii Variable Refresh Rate, w tym AMD FreeSync wydaje się być jak najbardziej słusznym krokiem w stronę graczy. W tym roku nowa seria LG OLED wprowadziła HDMI 2.1, którego przepustowość jest w stanie zapewnić obraz 4K przy jednoczesnym odświeżaniu 120 Hz. Wydaje się więc, że obecne i przyszłe telewizory będą wręcz idealnie dopasowane pod przyszłą generację konsol. PS5 oraz Project Scarlett mają również być wyposażone w dedykowane rdzenie do obsługi ray tracingu – kolejnego niezwykle ważnego aspektu graficznego, który niewątpliwie będzie mocno reklamowany w nowej generacji konsol.
Powiązane publikacje

Anbernic RG 557 - handheld do gier, który oferuje chip Dimensity 8300, system Android oraz ekran AMOLED
7
Czytniki e-booków z serii BOOX Go 7 mogą stać się także osobistymi notatnikami. Nowości oferują Androida i wsparcie dla rysika
2
Okulary Ray-Ban Meta z funkcjami AI. Tłumaczenia na żywo i integracja z Instagramem dostępne w kolejnych krajach
54
Genesis Nitro 800, Nitro 660 oraz Trit 660 RGB - nowe fotele dla graczy. Regulowane podłokietniki i poduszki Memory Foam
22