Ray-tracing w konsoli Xbox Scarlett. Będą dedykowane rdzenie
Wszystko wskazuje na to, że do premiery Xbox Scarlett pozostaje rok i dwa miesiące. Niedawno wydane Gears 5 w wersji na PC może stanowić przedsmak tego, co zaoferuje nowa konsola Microsoftu. Przy okazji między 14 a 16 listopada tego roku w Londynie odbędzie się wydarzenie X019, gdzie – być może – firma z Redmond zdecyduje się na ujawnienie dalszych szczegółów na temat specyfikacji, ceny bądź dostępności Scarlett. Tak, jak Sony, Microsoft również podkreślał istotność dysków SSD, jak i CPU oraz GPU nowej generacji (odpowiednio: Zen 2 i Navi) od AMD. Tymczasem reżyser artystyczny studia The Coalition (twórców Gears 5) wyjawił w rozmowie z Gamespotem pewien interesujący szczegół na temat możliwości graficznych Xbox Scarlett.
Colin Penty ze studia The Coalition wyjawił portalowi Gamespot, że Xbox Scarlett będzie wyposażony w dedykowane rdzenie do ray tracingu.
Colin Penty zasiadł do rozmowy z portalem w kontekście Gears 5 i bezkompromisowego podejścia The Coalition do zapewnienia grze 60 FPS na konsolach. The Coalition zapowiedziało długoterminowe wsparcie gry, a w związku z tym Gamespot zapytał o opinię Penty'ego na temat sprzętu nowej generacji. Pracownik studia wyjawił, że Scarlett zapewni sprzętową obsługę Ray Tracingu i właśnie tą nowością w funkcjonalności ekscytuje się najbardziej. W praktyce jest to potwierdzenie, że w Xboksie nowej generacji znajdziemy dedykowane rdzenie do Ray Tracingu – inaczej sprzętowa wersja tej technologii byłaby niemożliwa do zaimplementowania.
Tajemniczy GeForce RTX T10-8 to nowa Tesla z obsługą Ray Tracingu
Wprowadzenie sprzętowego Ray Tracingu powinno mieć dla next-genowych konsol ogromne znaczenie. Przede wszystkim zredukuje on wpływ tego efektu na wydajność, która wydaje się być dla producentów sprzętu priorytetem (w czym znacznie pomoże CPU z rodziny Zen 2). Według dotychczasowych doniesień, PlayStation 5 również ma posiadać dedykowane rdzenie do Ray Tracingu. Phil Spencer, szef marki Xbox, w wywiadzie z Gamespot z sierpnia 2019 zapowiedział, że w następnej generacji Microsoft skupi się na usprawnieniach związanych z grywalnością i zapewnieniu jak największej płynności. Pozostaje więc nadzieje, że pomimo wprowadzenia Ray Tracingu w Scarlett, priorytetem dla deweloperów nadal pozostanie zapewnienie klatkażu w 60 FPS dla większości gier.
Powiązane publikacje

NVIDIA będzie pierwszym klientem litografii TSMC A16. Nadchodzą duże zmiany we współpracy gigantów na najbliższe lata
19
Karty graficzne NVIDIA GeForce RTX 5000 Founders Edition nadal są produkowane. Producent zaprzecza niedawnym plotkom
17
Karty Intel Arc Pro B50 z architekturą Xe2 i 16 GB pamięci GDDR6 za 349 dolarów sprzedają się jak świeże bułeczki
31
NVIDIA GeForce NOW - rozpoczęto ulepszanie serwerów, aby zaoferować użytkownikom wydajność klasy GeForce RTX 5080
44