Ray-tracing w konsoli Xbox Scarlett. Będą dedykowane rdzenie
Wszystko wskazuje na to, że do premiery Xbox Scarlett pozostaje rok i dwa miesiące. Niedawno wydane Gears 5 w wersji na PC może stanowić przedsmak tego, co zaoferuje nowa konsola Microsoftu. Przy okazji między 14 a 16 listopada tego roku w Londynie odbędzie się wydarzenie X019, gdzie – być może – firma z Redmond zdecyduje się na ujawnienie dalszych szczegółów na temat specyfikacji, ceny bądź dostępności Scarlett. Tak, jak Sony, Microsoft również podkreślał istotność dysków SSD, jak i CPU oraz GPU nowej generacji (odpowiednio: Zen 2 i Navi) od AMD. Tymczasem reżyser artystyczny studia The Coalition (twórców Gears 5) wyjawił w rozmowie z Gamespotem pewien interesujący szczegół na temat możliwości graficznych Xbox Scarlett.
Colin Penty ze studia The Coalition wyjawił portalowi Gamespot, że Xbox Scarlett będzie wyposażony w dedykowane rdzenie do ray tracingu.
Colin Penty zasiadł do rozmowy z portalem w kontekście Gears 5 i bezkompromisowego podejścia The Coalition do zapewnienia grze 60 FPS na konsolach. The Coalition zapowiedziało długoterminowe wsparcie gry, a w związku z tym Gamespot zapytał o opinię Penty'ego na temat sprzętu nowej generacji. Pracownik studia wyjawił, że Scarlett zapewni sprzętową obsługę Ray Tracingu i właśnie tą nowością w funkcjonalności ekscytuje się najbardziej. W praktyce jest to potwierdzenie, że w Xboksie nowej generacji znajdziemy dedykowane rdzenie do Ray Tracingu – inaczej sprzętowa wersja tej technologii byłaby niemożliwa do zaimplementowania.
Tajemniczy GeForce RTX T10-8 to nowa Tesla z obsługą Ray Tracingu
Wprowadzenie sprzętowego Ray Tracingu powinno mieć dla next-genowych konsol ogromne znaczenie. Przede wszystkim zredukuje on wpływ tego efektu na wydajność, która wydaje się być dla producentów sprzętu priorytetem (w czym znacznie pomoże CPU z rodziny Zen 2). Według dotychczasowych doniesień, PlayStation 5 również ma posiadać dedykowane rdzenie do Ray Tracingu. Phil Spencer, szef marki Xbox, w wywiadzie z Gamespot z sierpnia 2019 zapowiedział, że w następnej generacji Microsoft skupi się na usprawnieniach związanych z grywalnością i zapewnieniu jak największej płynności. Pozostaje więc nadzieje, że pomimo wprowadzenia Ray Tracingu w Scarlett, priorytetem dla deweloperów nadal pozostanie zapewnienie klatkażu w 60 FPS dla większości gier.
Powiązane publikacje

ASUS ROG Astral GeForce RTX 5080 DOOM Edition to limitowana karta graficzna dla fanów gry DOOM: The Dark Ages
36
NVIDIA GeForce RTX 5070 Ti - Podkręcono pamięć karty graficznej. Kości GDDR7 od SK hynix osiągnęły 34 Gb/s
187
ASUS GeForce RTX 5000 ROG Astral - karty graficzne Blackwell, które posiadają akcelerometr i żyroskop
90
AMD Radeon RX 9070 GRE został oficjalnie zaprezentowany w Chinach - Potwierdzono specyfikację i cenę karty RDNA 4
56