Dropbox potrafi zapisywać linki stron do zwykłych plików
Praktycznie każda przeglądarka internetowa wyposażona jest w zakładki, dzięki którym możemy zapisywać nasze ulubione witryny internetowe i odkładać niektóre treści do przeczytania w późniejszym czasie. Dodatkowo przeglądarki wyposażone są w moduł synchronizacji, dzięki czemu zakładka dodana na komputerze osobistym pojawi się w laptopie oraz na urządzeniu mobilnym. Tego typu funkcjonalności są bardzo przydatne kiedy często zmieniamy urządzenie, na którym pracujemy i chcemy, aby wszystkie dane były aktualne na każdym z nich. Usługa Dropbox stworzona z myślą o przechowywaniu danych na dysku w chmurze w pewien sposób tworzy konkurencję dla przeglądarek, gdyż deweloperzy zdecydowali się dodać funkcję, która umożliwi przeniesienie adresu strony do Dropboksa i zapisania go w postaci pliku.
Skąd w ogóle deweloperzy wzięli taki pomysł? Jeżeli nasze dane przechowujemy na dysku w chmurze, to dlaczego witryn internetowych mielibyśmy tam nie trzymać? Nie dość, że wszystko mamy w jednym miejscu, to jeszcze nie musimy bawić się w konfigurację przeglądarki internetowej i uruchamianie w niej modułu synchronizacji. Jak działa nowa funkcja w Dropboksie?
Mała rzecz, a cieszy.
Bardzo prosto - wystarczy przeciągnąć adres konkretnej strony internetowej na kartę z otwartym Dropboksem, a potem przeciągnąć link na obszar witryny internetowej. Dropbox zapisze przekopiowany link na naszym dysku w formie pliku i potem z jego pomocą będziemy mogli uruchomić konkretną stronę internetową. Ta funkcja działa nie tylko na komputerach osobistych, ale i w przeglądarkach stworzonych z myślą o urządzeniach mobilnych. Czy zakładki w przeglądarkach internetowych mają czuć się zagrożone?
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57