Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Dobre zmiany na platformie UWP - Gry nareszcie bez blokady klatek

Sebastian Oktaba | 11-05-2016 20:00 |

Dobre zmiany na platformie UWP - Gry narescie bez blokadyMicrosoft najwidoczniej dostrzegł problemy trawiące UWP (Universal Windows Platform), ponieważ nareszcie dokonał pozytywnych i koniecznych zmian, które powinny uregulować fundamentalne kwestie dotychczas mocno podważające sens istnienia takiej platformy. Koncern z Redmond przy okazji zbiorczej aktualizacji o numerze 10586.318 dla Windows 10, wprowadził obsługę technologii G-Sync oraz FreeSync, a także nareszcie zniósł blokadę ilości klatek na sekundę w grach i aplikacjach. Tym samym zostały zażegnane największe bolączki UWP, przynajmniej teoretycznie, bowiem sami twórcy muszą jeszcze wydać odpowiednie uaktualnienia, żeby wszystko zaczęło prawidłowo działać. Jeśli wierzyć przedstawicielom Microsoftu, nastąpi to niebawem i wówczas epoka „średniowiecza” przejdzie do historii. To zdecydowanie dobra wiadomość dla użytkowników.

Skoro producent rozumie potrzeby graczy, dostrzega problemy i próbuje znaleźć korzystne rozwiązania, to należy mu kibicować. Nawet jeśli sam odpowiada za zamieszanie. Może się jeszcze przekonam do UWP.

UWP promowane jako platforma dla graczy miało wyjątkowo nieciekawy start - pomimo naprawdę mocnych tytułów, będących w większości produkcjami ekskluzywnymi, niesamowita ilość błędów technicznych i ograniczeń, doprowadzała użytkowników do szewskiej pasji. Blokada ilości wyświetlanych klatek była szczególnie piętnowana przez posiadaczy mocnych konfiguracji, którym Microsoft za sprawą odgórnie narzuconej synchronizacja pionowej nie pozwolił wykorzystać potencjału tkwiącego w sprzęcie. W trochę lepszej sytuacji byli właściciele monitorów o odświeżaniu 120/144 MHz, aczkolwiek brak obsługi G-Sync i FreeSync pozostawał wielką skazą na wizerunku UWP. Teraz powinno być znacznie lepiej, zaś pierwsze efekty tych zabiegów zobaczymy w Gears of War: Ultimate Edition i Forza Motorsport 6: Apex (Quantum Break nie zostało potwierdzone). Niestety, żadnych informacji o naprawieniu sytuacji SLI/CrossFire nie otrzymaliśmy, więc zapewne wsparcie multi-GPU nadal kuleje.

Dobre zmiany na platformie UWP - Gry narescie bez blokady [1]

 

Test wydajności DirectX 12 - Gears of War: Ultimate Edition PC

Póki co, popularne programy do mierzenia parametrów oraz wydajności komputera jeszcze nie działają (MSI Afterburner, FCAT, FRAPS), ale powoli przybywa sensownych alternatyw m.in.: Mirillis Remote Action! oraz PresentMon, pozwalających wykonywać podstawowe testy. Decyzja Microsoftu jest bezsprzecznie słuszna, osobiście liczę na konsekwentne poprawianie UWP, bowiem chętnie wdrożę wtedy gry komputerowe (np.: Quantum Break) do procedur testowych. Fakt, trudno mnie nazwać entuzjastą tej platformy, ale odpowiednio przystosowanej nie zamierzam skreślać. Skoro producent rozumie potrzeby graczy, dostrzega problemy i próbuje znaleźć korzystne rozwiązania, to należy mu kibicować. Nawet jeśli sam odpowiada za powstałe zamieszanie. Trudno natomiast przewidzieć, jak będzie wyglądała przyszłość UWP, coraz częściej krytykowanego przez zewnętrznych developerów. Poza tym, dochodzą jeszcze problemy z optymalizacją m.in.: Gears of War: Ultimate Edition i Quantum Break, której aktualizacja 10586.318 raczej nie poprawi.

Źródło: mspoweruser
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Sebastian Oktaba
Liczba komentarzy: 102

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.