Counterpoint: 380 milionów smartfonów sprzedanych w Q3 2018
Raport opracowany przez firmę Counterpoint wskazuje w trzecim kwartale 2018 roku jednego globalnego lidera - Samsunga - z 19-procentowym udziałem w rynku. Drugie miejsce w rankingu sprzedaży smartfonów należy do Huawei (14%, w tym marka Honor), trzecie do Apple’a (12%). Oppo i Xiaomi mogą pochwalić się 9-procentowym udziałem w rynku, nieco gorzej wypada Vivo (8%) i Lenovo (tylko 3%, z uwzględnieniem marki Motorola). Rok do roku odnotowano pięcioprocentowy spadek sprzedaży smartfonów. Od pięciu miesięcy spada sprzedaż urządzeń tego typu w Chinach. Za to, według analityków Counterpoint, rośnie zapotrzebowanie na zwykłe telefony mobilne.
W ujęciu rok do roku sprzedaż smartfonów nieznacznie spadła, według raportu Counterpoint wzrosło za to zapotrzebowanie na zwykłe telefony.
Największym wzrostem udziałów w rynku smartfonów, w zestawieniu rok do roku, może pochwalić się HDM: aż 73%. Również Samsung odnotował sukces w Indiach, największą dotychczas sprzedaż w tym kraju, pomimo spadków w poprzednich czterech miesiącach. Na mocnej, drugiej pozycji udziału w rynku smartfonów od kilku miesięcy utrzymuje się Huawei. Pomimo braku zmian w liczbie sprzedanych produktów Apple’a, przychody amerykańskiej korporacji wzrosły o 29%, przyczyniła się do tego wyższa, średnia cena iPhone’ów (ok. 793 USD).
Producenci MLCC twierdzą, że popyt na smartfony wróci w 2020
Trzeci kwartał 2018 roku to dominująca pozycja Apple’a w Ameryce Północnej, z 39-procentowym udziałem w rynku. Na drugim miejscu jest Samsung (26%), na trzecim LG (17%). W Europie w Q3 2018 największy udział w rynku smartfonów należy do Samsunga (31%), na kolejnych miejscach uplasował się Huawei (22%) i Apple (19%). W Azji dominuje Oppo (16%), depczą mu po piętach Huawei (15%), Vivo (15%) oraz Xiaomi (14%). Ameryka Środkowa i Południowa zostały zdobyte przez Samsunga (37%), Lenovo (15%) i Huawei (13%). W obszarze Afryki i Bliskiego Wschodu również najlepiej radzi sobie Samsung, z 25-procentowym udziałem w rynku, drugie miejsce należy do Huawei (11%).
Smartfony bez Google? Unia Europejska chce walki z monopolem
Ciekawsze dane płyną z rynku feature phone’ów, które zyskały w Q3 2018 około 112 milionów nabywców (3-procentowy wzrost rok do roku). Najbardziej chłonnym rynkiem na urządzenia tego typu okazała się Afryka i Bliski Wschód – 36% globalnej sprzedaży zwykłych telefonów mobilnych trafiło właśnie do klientów mieszkających na tym obszarze. Razem z rynkiem indyjskim, państwa afrykańskie i kraje Bliskiego Wschodu stanowią 70% całego rynku mobilnych telefonów z dodatkowymi funkcjami. Pod względem ilości sprzedanych feature phone’ów dominuje iTel, który wraz z Tenco wprowadził na rynek jedną piątą wszystkich urządzeń tego typu, to łącznie 46 procent udziału w rynku w Q3 2018. Duży wzrost w segmencie zwykłych telefonów mobilnych, w ujęciu rok do roku, odnotowała firma Jio – 356%.