Chińskie AI pracujące jako copywriter zdało Test Turinga
Co jakiś czas dochodzą nas słuchy, jakoby kolejne algorytmy sztucznej inteligencji zdawały Test Turinga, w którym chodzi o nic innego, jak o oszukanie człowieka na tyle, aby nie rozpoznał on czy ma do czynienia z drugim człowiekiem, czy też właśnie ze sztuczną inteligencją. Jak utrzymują chińscy deweloperzy z firmy Alibaba, zdołali oni powołać "do życia" SI pełniące rolę copywritera, które potrafi wyprodukować nawet 20 tysięcy linijek tekstu na sekundę. Oczekuje się, że technologia ta ułatwi pracę głównie sprzedawcom, poprzez pisanie informacji o artykułach bez pomocy ludzi. Jak twierdzą przedstawiciele spółki, copywriting to często żmudna, do pewnego stopnia powtarzalna praca, która z powodzeniem może zostać przejęta przez sztuczną inteligencję.
Chińska firma Alibaba poinformowała właśnie, jakoby ich SI pełniące rolę copywritera miało zdać Test Turinga. Nie jest to pierwsze tego typu zapewnienie, niemniej patrząc na możliwości tego oprogramowania można być pod wrażeniem.
Sztuczna inteligencja NVIDII rekonstuuje fragmenty zdjęć
Według firmy Alibaba ich AI-copywriter, który aby wyprodukować tak sporą ilość tekstu/materiałów graficznych wykorzystuje technologie głębokiego uczenia się i przetwarzania języka naturalnego, pomyślnie przeszedł test Turinga, podczas którego komputer wystarczająco dobrze naśladował człowieka, aby inny człowiek uznał go za równego sobie. Takie firmy jak Esprit czy Dickies Texas już wykorzystują Alibabę w swoich działaniach copywriterskich. Shaozhang Ding, dyrektor e-commerce ds. rynku Azji i Pacyfiku w Esprit, powiedział: AI-copywriter jest naprawdę niesamowitym narzędziem. Bazując na olbrzymiej bazie danych istniejących tekstów i zaawansowanych technologiach sztucznej inteligencji, narzędzie może zwolnić naszych ludzi od powtarzalnej i żmudnej pracy jaką jest copywriting.
Bill Gates teraz widzi sztuczną inteligencję jako przyjaciela
Algorytmy Alibaby oferują opcje dostosowywania długości i tonu materiałów reklamowych, w zależności od intencji reklamodawców. Może tworzyć więc kopie o brzmieniu stricte promocyjnym, funkcjonalnym, zabawnym, poetyckim lub innym. Nie ma jednak pewności kiedy i w ogóle czy powstaną inne niż chińskie wersje językowe oprogramowania. Narzędzie jest używane prawie milion razy dziennie przez firmy takie jak Taobao, Tmall, Mei.com czy 1688.com (chińska hurtownia Alibaby). Próbując wyjaśnić jaką rolę będzie jeszcze odgrywał człowiek, po pełni rozwinięcia sztucznej inteligencji, dyrektor generalny ds. marketingu Christina Lu powiedziała: Ludzka kreatywność jest napędem dla maszyny, która to z kolei nie jest w stanie zastąpić kreatywności ludzi. AI w szeregach marketingu pozwoli człowiekowi poświęcić więcej energii chociażby na wspomnianą twórczą pracę.
Powiązane publikacje

Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
1
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32