CES 2015: NVIDIA prezentuje nowe komputery dla samochodów
Producenci układów elektronicznych widzą swoją przyszłość w rozwiązaniach dla samochodów. Nie kryje się z tym ani Intel, ani NVIDIA prezentująca coraz więcej nowości dla rynku motoryzacyjnego. Jakiś czas temu firma z Santa Clara ogłosiła nawiązanie współpracy z kolejnymi markami chcącymi zaimplementować układy "zielonych" w komputerach pokładowych - wysoka wydajność zapewnia odpowiednią jakość multimediów oraz stabilność wszystkich modułów przeznaczonych dla pasażerów oraz kierowcy. NVIDIA może starać się o zwiększenie swojego udziału w opisywanym rynku dzięki jednostkom Tegra pasującym niemal idealnie do tego typu zastosowań. Stworzenie odpowiednich referencyjnych rozwiązań zdejmuje z producentów samochodów konieczność tworzenia własnych komputerów i oprogramowania, co wiąże się oczywiście ze sporymi kosztami.
NVIDIA chce tworzyć przyszłość motoryzacji - zaprezentowane dzisiaj komputery to wstęp do większej ekspansji.
Na targach CES 2015 w Las Vegas poznaliśmy już jednostkę Tegra X1 przeznaczoną dla najwydajniejszych urządzeń mobilnych, ale nie była to jedyna nowość zaprezentowana przez NVIDIĘ. Do tego dochodzą dwa ważne projekty o nazwie NVIDIA Drive CX oraz NVIDIA Drive PX - są to kolejne referencyjne rozwiązania dla samochodów wyposażone we wspomniane wcześniej procesory NVIDIA Tegra X1. Pierwszy z nich odpowiada za wszystkie wyświetlacze, multimedia i systemy pomagające w kierowaniu pojazdem, natomiast drugi nazywany jest jako komputer typu autopilot.
NVIDIA chwali się obsługą nawet 16,6 megapikseli na wszystkich ekranach w samochodzie, jak również zaawansowaną grafiką pozwalającą na tworzenie przepięknych systemów nawigacyjnych... i prędkościomierza. Warto wspomnieć, że NVIDIA Drive CX została wyposażona w pojedynczą jednostkę Tegra X1, natomiast Drive PX posiada aż dwa takie procesory. Już niedługo będziemy mogli mówić o trzyrdzeniowych samochodach ;)
Komputer pokładowy pozwala na renderowanie zaawansowanej grafiki na maksymalnie trzech wyświetlaczach, ale w tym samym czasie może zajmować się odczytem z sensorów oraz dostarczaniem danych z zewnętrznych kamer. Drive PX to bardziej przyszłościowy projekt pozwalający na obsługę do dwunastu kamer pozwalających na ocenę sytuacji wokół pojazdu. Mówimy tutaj zarówno o zdolności samodzielnego prowadzenia (np. przy parkowaniu), ale także dynamicznym asystowaniu kierowcy podczas jazdy.
Dzisiejsza prezentacja została poświęcona głównie przyszłości motoryzacji i trudno było oczekiwać konkretów dla nas, czyli zwykłych kierowców. NVIDIA liczy na zainteresowanie swoimi rozwiązaniami producentów najlepszych marek, co przełoży się na urzeczywistnienie dzisiejszych slajdów.
Źródło: SweClockers / The Verge / NextPowerUp
Powiązane publikacje

ARM ma już 40 lat. Architektura, która zasila smartfony, serwery i roboty, trafiła do ponad 250 miliardów urządzeń
22
Anthropic chce zajrzeć do wnętrza AI. Czy do 2027 roku odkryjemy, jak naprawdę myślą modele językowe?
22
Firma Elona Muska xAI chce pozyskać 25 miliardów dolarów na budowę superkomputera Colossus 2 z milionem GPU NVIDIA
60
Nowatorski interfejs mózg-komputer od Georgia Tech może zmienić sposób, w jaki ludzie komunikują się z technologią i otoczeniem
4